Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Storsatsar på Black Friday trots klimatkommunikation – så tänker hållbarhetscheferna

Publicerad: 25 november 2021, 14:00

Tom Thörnblom, Lyko, Fredrik Ohlsson, Haglöfs, Sofia Bothelius, Åhléns, och Camilla Everberg, Elgiganten.

Foto: ArtistGNDphotography

Hållbarhetsmålen är högt satta och frågan har en central plats i kommunikationsstrategin, men att skippa årets största rea-helg är otänkbart. Resumé har pratat med ett flertal marknads- och hållbarhetschefer om hur ekvationen går ihop.


Ämnen i artikeln:

LykoÅhlénsElgigantenBlack FridayHållbarhet

Både skyltfönster och e-handeln har tapetserats med budskap om: ”Black Week! Upp till 25 procent PÅ ALLT!”, ”Black Friday hela veckan! Fullt med deals!”, och ”Nya Black Week deals VARJE

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.