Varumärke
Strays får uppdraget att klä Blugiallos varumärke i en ny kostym
Publicerad: 17 september 2021, 11:44
Daniel Apler och Alexander Moström, grundare av Blugiallo. Foto: Blugiallo/Pressbild
Blugiallo vill stöpa om sig för att bättre passa in i en ”modern och digital framtoning” och tar fram en ny varumärkesidentitet tillsammans med reklambyrån Strays.
Tillsammans med nya satsningar tar klädmärket, och fashion-tech-bolaget, Blugiallo fram en ny identitet när de vill återskapa sig själva. I ett samarbete med reklambyrån Strays har bolaget tagit fram en ny logotyp, ett nytt färgtema och lanseras tillsammans med en varumärkeskampanj i film och bild.
– Vi är glada att just Strays tog sig an uppdraget att uppdatera vår varumärkesplattform, något som kändes centralt när vi nu växlar upp och lanserar flertalet initiativ i höst, säger Blugiallo grundare Alexander Moström.
– Vi ville skapa en identitet som både gav plats åt deras skapar kostymer, men samtidigt hade attityd och känns aktuell idag, säger Carl Michael Ulfstedt, Art Director på Strays
De två företagen har tidigare samarbetat när de tog fram förra vårens kampanj ”Bye bye Giallo”.