Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Sturehof torskar i varumärkestvist med konkurrenten

Publicerad: 25 mars 2022, 12:21

Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT

Två av Stockholms största restauranggrupper har de senaste åren befunnit sig i luven på varandra. Nu avslås Svenska Brasseriers invändning mot att huvudkonkurrenten Brasseriegruppen tagit det namn de gjort.


Ämnen i artikeln:

NyheterPatent och registreringsverket

Krogbranschen i Stockholm domineras av ett fåtal aktörer. Sedan hösten 2019 har två av dem, Svenska Brasserier och Brasseriegruppen, befunnit sig i något av en varumärkestvist. Svenska Brasserier, som äger

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.