Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Svenska Estrid gör samma sak som amerikanska Billie: ”Har inspirerats av många”

Publicerad: 9 Oktober 2020, 12:15

Montage från Billie respektive Estrids marknadsföring på Instagram.

Estrid vill utmana synen på kroppsbehåring, säljer pastellfärgade rakhyvlar via en prenumerationstjänst och marknadsförs med lekfulla inlägg på Instagram. Syftet, affärsidén och de kommunikativa uttagen har sedan förra året varit som en spegelbild av amerikanska Billie som lanserades 2017.


Ämnen i artikeln:

SyftesdrivetSociala medierVarumärke

I slutet av 2017 lanserades kroppsvårdsvarumärket Billie, grundat av Georgina Gooley och Jason Bravman. Det nya varumärket hade ett tydligt syfte: att utmana en traditionell bransch genom att sälja prisvärda

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.