Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Erik Torstenssongick på Berghs som 19-åring. I dag gör han jeans som bärs av Sveriges modellelit.

Foto: Press.

Svenskens jeansmärke var hobbyprojekt vid sidan av reklambyrån – i dag omsätter det två miljarder kronor

Det började som ett sidoprojekt på reklambyrån. I dag omsätter Erik Torstenssons modebolag Frame två miljarder kronor. Reklambyråbakgrunden och lansering vid rätt tidpunkt i Instagrams historia avgjorde. Här är strategin.

Publicerad: 27 juni 2022, 12:16

Jonas Cullberg

Det fanns ingen tydlig plan när Erik Torstensson och Jens Grede grundade jeansmärket Frame i Los Angeles för tio år sedan. Att skapa ett par slimmade jeans i en perfekt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

VarumärkeStartupsKim KardashianTaylor SwiftBeyoncéRihannaKanye West

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.