Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Swedbanks krishantering hyllas – så har varumärket påverkats under året

Publicerad: 7 november 2019, 15:32

I februari fick Swedbank kraftig kritik för sin bristande kriskommunikation. När banken nu proaktivt går ut och berättar att man återigen kommer granskas av Uppdrag Granskning hyllas agerandet.


Ämnen i artikeln:

Birger LyckenSwedbank

I februari avslöjade SVT:s Uppdrag Granskning att ett 50-tal kunder slussat 40 miljarder kronor inom Swedbanks kontor i Baltikum. Alla kunder har enligt SVT visat tydliga tecken på misstänkt penningtvätt.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Birger LyckenSwedbank

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.