Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Varumärke

Swedbanks krishantering hyllas – så har varumärket påverkats under året

Publicerad: 7 November 2019, 15:32

I februari fick Swedbank kraftig kritik för sin bristande kriskommunikation. När banken nu proaktivt går ut och berättar att man återigen kommer granskas av Uppdrag Granskning hyllas agerandet.


Ämnen i artikeln:

Birger LyckenSwedbank

I februari avslöjade SVT:s Uppdrag Granskning att ett 50-tal kunder slussat 40 miljarder kronor inom Swedbanks kontor i Baltikum. Alla kunder har enligt SVT visat tydliga tecken på misstänkt penningtvätt.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Du får Resumé Insikts kartläggningar, granskningar och analyser
Tillgång till alla artiklar på Resumé.se
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Birger LyckenSwedbank

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.