Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Syftesdrivet – affärskritiskt eller risk 2020?

Publicerad: 2 december 2019, 15:10

Vattenfall, Oatly och SJ är några svenska annonsörer som gjort syftesdrivna kampanjer om hållbarhet under den senaste tiden.

Foto: Kollage

Konsumenter förväntar sig att företag ska ta ansvar i samhället och företagen svarar med syftesdriven reklam. Samtidigt minskar konsumenternas förtroende för varumärkesbudskap. Innebär det att vi nått kulmen för syftesdriven reklam? Resumé vänder sig till experterna för svar.


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjSyftesdrivetNikeGillette

Att säga att syftesdriven marknadsföring har varit stark trend är en underdrift. Spaltmeter efter spaltmeter i den internationella branschpressen har under de senaste åren fyllts av värderingsdrivna varumärkeskampanjer, där Nikes

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News