Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Varumärke
Publicerad: 2 December 2019, 15:10
Vattenfall, Oatly och SJ är några svenska annonsörer som gjort syftesdrivna kampanjer om hållbarhet under den senaste tiden.
Foto: Kollage
Konsumenter förväntar sig att företag ska ta ansvar i samhället och företagen svarar med syftesdriven reklam. Samtidigt minskar konsumenternas förtroende för varumärkesbudskap. Innebär det att vi nått kulmen för syftesdriven reklam? Resumé vänder sig till experterna för svar.
Att säga att syftesdriven marknadsföring har varit stark trend är en underdrift. Spaltmeter efter spaltmeter i den internationella branschpressen har under de senaste åren fyllts av värderingsdrivna varumärkeskampanjer, där Nikes
Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).