Varumärke
Teknikmagasinet var ett krisbolag med otydlig position – här är arbetet som ska ta varumärket till nästa nivå
Publicerad: 13 december 2022, 12:45
Anton Johansson, vd på Grebban och Sema Schmidt, kommersiell chef på Teknikmagasinet vid Grebbans huvudkontor i Stockholm.
Foto: Nellie Pilsetnek
Efter några krisår har Teknikmagasinets nya ägare gjort ett omtag av affären med e-handel och reparation av mobiltelefoner som hörnstenar. Byrån Grebban har gett varumärket en ny skrud som ska använder nostalgi för att trigga den emotionella köplusten. Teknikmagasinet gör sin första intervju sedan omstarten med Resumé.
”Det har funnits en otydlighet i vår position och kunderna har varit lite osäkra på erbjudandet, men vi bedömer att varumärket i sig fortfarande är otroligt starkt”, säger Sema Schmidt.
Många konsumenter har en relation till Teknikmagasinet, bolaget har genom alla tider väckt en känsla av nostalgi och associationerna går ofta till barndomen. Nu gör bolaget ett omtag, med ny
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.