söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Teknikmagasinet var ett krisbolag med otydlig position – här är arbetet som ska ta varumärket till nästa nivå

Publicerad: 13 december 2022, 12:45

Anton Johansson, vd på Grebban och Sema Schmidt, kommersiell chef på Teknikmagasinet vid Grebbans huvudkontor i Stockholm.

Foto: Nellie Pilsetnek

Efter några krisår har Teknikmagasinets nya ägare gjort ett omtag av affären med e-handel och reparation av mobiltelefoner som hörnstenar. Byrån Grebban har gett varumärket en ny skrud som ska använder nostalgi för att trigga den emotionella köplusten. Teknikmagasinet gör sin första intervju sedan omstarten med Resumé.

”Det har funnits en otydlighet i vår position och kunderna har varit lite osäkra på erbjudandet, men vi bedömer att varumärket i sig fortfarande är otroligt starkt”, säger Sema Schmidt.

Ämnen i artikeln:

Nyheter

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


Många konsumenter har en relation till Teknikmagasinet, bolaget har genom alla tider väckt en känsla av nostalgi och associationerna går ofta till barndomen. Nu gör bolaget ett omtag, med ny

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev