Varumärke
Teknikmagasinet var ett krisbolag med otydlig position – här är arbetet som ska ta varumärket till nästa nivå
Publicerad: 13 december 2022, 12:45
Anton Johansson, vd på Grebban och Sema Schmidt, kommersiell chef på Teknikmagasinet vid Grebbans huvudkontor i Stockholm.
Foto: Nellie Pilsetnek
Efter några krisår har Teknikmagasinets nya ägare gjort ett omtag av affären med e-handel och reparation av mobiltelefoner som hörnstenar. Byrån Grebban har gett varumärket en ny skrud som ska använder nostalgi för att trigga den emotionella köplusten. Teknikmagasinet gör sin första intervju sedan omstarten med Resumé.
”Det har funnits en otydlighet i vår position och kunderna har varit lite osäkra på erbjudandet, men vi bedömer att varumärket i sig fortfarande är otroligt starkt”, säger Sema Schmidt.
Ämnen i artikeln:
NyheterMånga konsumenter har en relation till Teknikmagasinet, bolaget har genom alla tider väckt en känsla av nostalgi och associationerna går ofta till barndomen. Nu gör bolaget ett omtag, med ny
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.