Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Tele2 och Com Hem slås ihop – blir ett varumärke

Publicerad: 2 februari 2021, 13:45

Foto: Press

Vilket varumärke som kommer att synas framöver är ännu inte känt.


Ämnen i artikeln:

Tele2Com Hem

Drygt två år efter att Tele2 presenterat det nya reklamkonceptet ”Obegränsad”, av Åkestam Holst, står det nu klart att en ännu större förändring väntar. Under året kommer kabeloperatören Comhem och telekomoperatören Tele2 att slås samman till ett och samma varumärke, rapporterar nyhetsbrevet Telekomnyheterna.  

Förändringen kommer inte som en överraskning, då varumärkena mer eller mindre har hintat om en konsolidering sedan det 2018 blev officiellt att bolagen planerade att gå samman i ett gemensamt bolag. 

Läs mer: När lammet tystnade 

Vilket varumärke de båda operatörerna kommer att gå under framöver är ännu inte känt. 

– Vilket varumärke vi planerar att använda för det sammanslagna Tele2 och Com Hem, kommer vi att avslöja senare i år, säger Samuel Skott, kommersiell chef för Tele2, till Telekomnyheterna.

I samband med förändringen avslöjas också att Tele2:s lågprisvarumärket Penny, som bolaget lagt stora resurser på att marknadsföra, kommer att bli mer nedtonat ut mot marknaden under året. 

Comhems dotterbolag Boxer kommer även på sikt att göras om till ett produkterbjudande efter varumärkeskonsolideringen. 

Läs mer: Nya marknadsdirektören: Så ska vi bygga Tele 2 framåt 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Tele2Com Hem

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.