Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Tietoevry lanserar nytt varumärke och identitet – fokus på hållbarhet

Publicerad: 24 januari 2022, 09:56

Den nordiska konsultjätten behåller namnet, men lanserar en ny logotyp och identitet i samarbete med Seventy Agency.


Ämnen i artikeln:

TietoSeventy Agency



Tietoevry lanserar ett förnyat varumärke och ny identitet i samarbete med den varumärkes- och designbyrån Seventy.
I fokus står meningsfull teknologi, mänskligheten, och ansvarstagande utgör kärnan. Det nya varumärket omfattar hela kedjan från insiktsfas till lansering.

Det nya varumärket ska markera nästa fas för Tietoevry och identiteten är ett sätt att positionera bolaget inför framtiden.
Omgörningen tar avstamp i Tietoevrys nya syfte: ”We create purposeful technology that reinvents the world for good”.

Syftet ska spegla omvärldens rörelser där teknologi, socialt ansvarstagande och klimatförändringar driver agendan för såväl företag som mänskligheten i stort.

Det nya syftet och positioneringen är den röda tråden genom det nya varumärket, och finns närvarande hela vägen från affärsstrategi till det kreativa. Det integrerade teamet har gjort ett totalt omtag av varumärket, där uttrycket nu återspeglar skärningen mellan teknologi och människa.

Foto: Mockups Design



— Från de mjuka och hårda formerna i logotypen, det skräddarsydda typsnittet, och hela vägen till de nya 3D-elementen har vi arbetat medvetet med att använda friktion för att skapa samklang. Tillsammans med vårt nya bildspråk och den nya färgpaletten återspeglar identiteten hur olika typer av framtider kan leva sida vid sida genom att ta olika perspektiv i åtagande, och till sist knyta ihop allt på ett unikt sätt, säger Katie Trant, head of creative på Seventy Agency i ett pressmeddelande.

Varumärket lanseras med kampanjen Power of Perspectives, som kommer finnas i digitalt, print och DOOH. Liksom varumärket är kampanjen baserad på att lyfta fram teknologins olika perspektiv, manifesterat i en lanseringsfilm och en serie annonser.

 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Tietoevry lanserade en ny strategi i oktober med sex nya affärsenheterna, som varit operativa sedan 1 januari. Dessa har  fått nya namn som speglar deras olika fokus och position på marknaden.  TietoEVRY Business design and engineering  byter exempelvis namn till Tietoevry Create medan TietoEVRY Enterprise Modernization blir Tietoevry Transform. 

Arbetsgrupp

Tietoevry

Thea Corwin-Bristøl / CMO

Vikki Walle-Hansen / Projektledare

Maria Gripseröd Norrman / Varumärkeschef

Marte Alvfalk / Senior Brand Manager

Ari Järvelä / COO och ledningsgruppsponsor

Seventy Agency

Johan Bergelin / Kundansvarig och senior strateg

Anna Zhigalova / Projektledare

Barbara Podobnik / Producent

Nick Martin / Producent

Herman Kipowski / Designansvarig

Isak de Jong / Designer

Tea Subat / Designer

Louise Adolfsson / Designer

David O’Reilly / Final art

Katie Trant / Senior Copywriter

Niclas Sjöbeck / Senior Copywriter

Johanna Davis / Copywriter

Rita Alton / Senior Art Director

Axel Livijn / Art Director

Martyna Nowik / Strateg

Sofia Sundli / Projektledare

Dag Hermansson / Analytiker

Pär Lundgren / Chefsanalytiker

Morris Ekstrand / Motion designer

Emil Brismar / Strateg


ACNE (film och foto)

Daniel Wårdh / Regissör

Elias Bergkvist / DoP

Fredrik Skoglund / Exekutiv producent

Kristofer Larsson / Producent (Film)

Daniel Griffel / Fotograf

Daniel Blom / Fotograf

Brendan Austin / Fotograf

Agnes Carpelan / Producent (Stillbilder)


Bruto Studio (3D)

Marie Brusewitz / Exekutiv producent

Johan Toorell / 3D Artist och regissör

Kalle Haglund / 3D Artist och regissör

 

Ämnen i artikeln:

TietoSeventy Agency

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.