Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag23.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

TV, strömmad media och mittbenor – så har McDonald's lagt om marknadsföringen

Publicerad: 5 februari 2021, 12:15

Staffan Ekstam är marknadschef på McDonald’s Sverige.

Foto: Montage/Press

Originalplanen fick stryka på foten när McDonald's lade om marknadsföringen under 2020. Nu inför de en ny typ av funktion som ska öka försäljningen till kunder som vill hålla distans – tio månader efter att konkurrenten gjort det. ”Formatet ger oss fler fördelar”, säger marknadschefen Staffan Ekstam.


Ämnen i artikeln:

McDonaldsCoronavirusetKampanjStrategi

Hur driver man som företag försäljning i en pandemi, där affären bygger på fysisk närvaro? Den frågan har mer eller mindre blivit den nya 10 000-kronorsfrågan för många verksamheter sedan

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.