Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

UG granskar Arla igen – så har kriserna slagit mot varumärket

Publicerad: 28 januari 2020, 13:27

Effekterna av granskningarna har varit tuffa för Arlas varumärke.

Foto: Arla / SVT

SVT:s Uppdrag Granskning har flera gånger gjort granskningar av Arla, och på onsdag är det dags igen. Enligt UG kommer programmet vittna om en verklighet långt ifrån Arlas reklam med lyckliga kor och bönder. Resumé passar på att undersöka hur Arlas varumärke har drabbats av de tidigare kriserna.


Ämnen i artikeln:

ArlaUppdrag Granskning

Redan 1995 lanserade Arla det långsiktiga kommunikationskoncept ”Bregottfabriken” som lyfter fram glada kor på grönbete som levererar mjölk till Arla. I slutet av 2015 skiftade mejerijätten uppmärksamhet mot bönderna med

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ArlaUppdrag Granskning

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.