Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Varumärke
Publicerad: 28 januari 2020, 13:27
Effekterna av granskningarna har varit tuffa för Arlas varumärke.
Foto: Arla / SVT
SVT:s Uppdrag Granskning har flera gånger gjort granskningar av Arla, och på onsdag är det dags igen. Enligt UG kommer programmet vittna om en verklighet långt ifrån Arlas reklam med lyckliga kor och bönder. Resumé passar på att undersöka hur Arlas varumärke har drabbats av de tidigare kriserna.
Redan 1995 lanserade Arla det långsiktiga kommunikationskoncept ”Bregottfabriken” som lyfter fram glada kor på grönbete som levererar mjölk till Arla. I slutet av 2015 skiftade mejerijätten uppmärksamhet mot bönderna med
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.