Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Varumärkesexperterna om Guldfynds samarbete med Lilla Hjärtat: ”Gäller att ha ett tydligt omdöme”

Publicerad: 25 September 2020, 13:00

Vänster ovanifrån: Åsa Myrdal Bratt driver sedan 2004 strategibyrån Myrdal Bratt Partners för varumärkesutveckling. Anna-Karin Lingham driver företaget Lingham Enterprise som fokuserar på varumärkesutveckling. Till höger syns Lilla Hjärtats fostermamma Melinda Jacobs inlägg på Instagram om samarbetet med Guldfynd.

Foto: Montage

Guldfynd samarbete med Lilla hjärtats förening har både hyllats och sågats i sociala medier. Är rätt att använda en död flickas namn för att sälja halsband? ”Det behövs fingertoppskänsla i kommunikationen kring ett sådant här samarbete”, säger varumärkesexperten Anna-Karin Lingham.


Ämnen i artikeln:

Varumärke

Det var i slutet av januari som den treåriga flickan, även kallad ”Lilla hjärtat”, hittades död hemma hos sina biologiska föräldrar. Mamman är nu dömd till grovt vållande till annans

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Varumärke

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.