Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Foto: Sjo

Vem bryr sig om elbolagens varumärken?

När konsumenter väljer elleverantör styrs de av två saker: pris och miljö. Så naturligtvis är elbolagens varumärken fyllda med klimathot och chockpriser, och det sätter sina spår. Mats Georgson ger sina tips till bolagen: ”Inte ens relevans är relevant här – för det finns ingen. Folk har tråkats ut i decennier av olika vinklar på el, miljö och hur man sparar på den.”

Publicerad: 19 juli 2022, 10:00

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

”Två hål i väggen”, av byrån OCH, är en klassisk reklamkampanj för Vattenfall från 1990-talet. Statliga verket Vattenfall hade blivit aktiebolag och den svenska elmarknaden var på väg att försiktigt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Skellefteå KraftTelge EnergiEonGodElVattenfallFortumVarumärkenNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.