Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Varumärke
Publicerad: 8 April 2020, 07:39
Nent Group kommer slutar använda varumärket Viasat för sin betal-tv-affär. Det nya varumärket blir i stället ”V”
Ämnen i artikeln:
ViasatFörändringen av varumärket, där V blir namnet på Nent Groups betal-tv-kanaler på den nordiska marknaden, träder i kraft i juni.
– Denna omprofilering ger en uppdaterad och modern look till våra betal-tv-kanaler. Samtidigt återspeglar V-varumärket Viasat-arvet som vi har byggt upp i Norden under de senaste 30 åren. Våra tittare förknippar oss med det bästa inom underhållning – från den bästa live-sporten till de största filmerna och serierna. Genom det uppdaterade varumärket kommer vi att stärka denna position ytterligare under de kommande åren, säger Johan Martis, head of wholesales på Nent Group, i ett pressmeddelande.
Förändringen omfattar totalt tolv kanaler:
• Sportkanalerna: V Sport Ultra HD, V Sport Golf, V Sport Live, V Sport Football, V Sport Hockey, V Sport Motor och V Sport Premium
• Filmkanalerna: V Film Premiere, V Film Action, V Film Family, V Film Hits
• Seriekanaler: V Series
Viasat har funnits sedan 1991 och varumärket Viasat Consumer berörs inte av betal-tv-kanalernas namnbyte.
Ämnen i artikeln:
Viasat