Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Viasat skrotas som varumärke – blir V

Publicerad: 8 April 2020, 07:39

Nent Group kommer slutar använda varumärket Viasat för sin betal-tv-affär. Det nya varumärket blir i stället ”V”


Ämnen i artikeln:

Viasat

Förändringen av varumärket, där V blir namnet på Nent Groups betal-tv-kanaler på den nordiska marknaden, träder i kraft i juni. 

– Denna omprofilering ger en uppdaterad och modern look till våra betal-tv-kanaler. Samtidigt återspeglar V-varumärket Viasat-arvet som vi har byggt upp i Norden under de senaste 30 åren. Våra tittare förknippar oss med det bästa inom underhållning – från den bästa live-sporten till de största filmerna och serierna. Genom det uppdaterade varumärket kommer vi att stärka denna position ytterligare under de kommande åren, säger Johan Martis, head of wholesales på Nent Group, i ett pressmeddelande.

Förändringen omfattar totalt tolv kanaler:

• Sportkanalerna: V Sport Ultra HD, V Sport Golf, V Sport Live, V Sport Football, V Sport Hockey, V Sport Motor och V Sport Premium

• Filmkanalerna: V Film Premiere, V Film Action, V Film Family, V Film Hits

• Seriekanaler: V Series

Viasat har funnits sedan 1991 och varumärket Viasat Consumer berörs inte av betal-tv-kanalernas namnbyte.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Viasat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.