Varumärke
Victorias’s Secret i konkurs i Sverige – experten: ”Tror inte varumärket har en framtid”
Publicerad: 13 januari 2023, 13:48
Varumärkesexperterna Matilda Dahlman och Emma Blom kommenterar utvecklingen av Victoria's Secrets varumärke.
Foto: View Apart
Under glansdagarna på 90- och 00-talet var Victoria's Secret ett av världens hetaste varumärken. Men de senaste åren har kantats av skandaler och kritikstormar. Nu går bolagets tre svenska butiker i konkurs. ”Det attraherar inte svenska kvinnor i dag,” säger Mathilda Dahlman på Hoss Agency.
Under 1990- och 2000-talet hade Victoria’s Secret sin storhetstid som ett av världens mest hajpade och framgångsrika underklädesvarumärken. Den årliga modevisningen med Victoria’s Secrets så kallade ”änglar”, supermodeller som Heidi Klum och Gisele Bündchen, gästades av världsartister och sågs av en miljonpublik världen över.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.