onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Victorias’s Secret i konkurs i Sverige – experten: ”Tror inte varumärket har en framtid”

Publicerad: 13 januari 2023, 13:48

Varumärkesexperterna Matilda Dahlman och Emma Blom kommenterar utvecklingen av Victoria's Secrets varumärke. Foto: View Apart

Under glansdagarna på 90- och 00-talet var Victoria's Secret ett av världens hetaste varumärken. Men de senaste åren har kantats av skandaler och kritikstormar. Nu går bolagets tre svenska butiker i konkurs. ”Det attraherar inte svenska kvinnor i dag,” säger Mathilda Dahlman på Hoss Agency.

Ämnen i artikeln:

NyheterHoss AgencySocial IndustriesVarumärkeVarumärkenVarumärkesstrategiKonkurs

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


Under 1990- och 2000-talet hade Victoria’s Secret sin storhetstid som ett av världens mest hajpade och framgångsrika underklädesvarumärken. Den årliga modevisningen med Victoria’s Secrets så kallade ”änglar”, supermodeller som Heidi Klum och Gisele Bündchen, gästades av världsartister och sågs av en miljonpublik världen över. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev