söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Volvo anklagas för greenwashing – men utklassar konkurrenterna i hållbarhetspositionen

Publicerad: 27 januari 2020, 09:58

Trots kritiken uppfattas Volvos varumärke som hållbarare än konkurrenternas.

Volvo lever inte upp till sina hållbarhetslöften, menar klimatrörelsen Extinction Rebellion, som i helgen anordnade en demonstration mot biljätten. Men när det kommer till frågan om hållbarhet har Volvo ett stort försprång gentemot konkurrenterna.

Ämnen i artikeln:

KlimatkrisenGöteborg International Film FestivalVolvo CarsVarumärkeVarumärkenHållbarhet

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


I samband med Göteborgs filmfestival, som ägde rum i helgen, passade klimatrörelsen Extinction Rebellion på att anordna en demonstration mot Volvo Cars, en av festivalens största sponsorer. Det skriver

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev