Varumärke
Volvo anklagas för greenwashing – men utklassar konkurrenterna i hållbarhetspositionen
Publicerad: 27 januari 2020, 09:58
Trots kritiken uppfattas Volvos varumärke som hållbarare än konkurrenternas.
Volvo lever inte upp till sina hållbarhetslöften, menar klimatrörelsen Extinction Rebellion, som i helgen anordnade en demonstration mot biljätten. Men när det kommer till frågan om hållbarhet har Volvo ett stort försprång gentemot konkurrenterna.
Ämnen i artikeln:
KlimatkrisenGöteborg International Film FestivalVolvo CarsVarumärkeVarumärkenHållbarhetVill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.