Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Volvo anklagas för greenwashing – men utklassar konkurrenterna i hållbarhetspositionen

Publicerad: 27 januari 2020, 09:58

Trots kritiken uppfattas Volvos varumärke som hållbarare än konkurrenternas.

Volvo lever inte upp till sina hållbarhetslöften, menar klimatrörelsen Extinction Rebellion, som i helgen anordnade en demonstration mot biljätten. Men när det kommer till frågan om hållbarhet har Volvo ett stort försprång gentemot konkurrenterna.


Ämnen i artikeln:

HållbarhetVolvo CarsGöteborg International Film FestivalKlimatkrisen

I samband med Göteborgs filmfestival, som ägde rum i helgen, passade klimatrörelsen Extinction Rebellion på att anordna en demonstration mot Volvo Cars, en av festivalens största sponsorer. Det skriver

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.