Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Volvo-bolagen får ny gemensam logotyp: ”Fungerar bättre i digitaliseringen”

Publicerad: 22 september 2021, 13:44

De två Volvo-bolagen, Volvo Cars och Volvo Group, har utvecklat en gemensam logotyp. Det klassiska järnmärket förenklas och optimeras för digital kommunikation genom att bli tvådimensionellt. ”Även fast vi fortsätter vara två företag tar vi gemensamt ansvar för att ha ett modernt varumärke,” säger Caroline Fransson, varumärkesansvarig på Volvo.


Ämnen i artikeln:

VolvoVolvo Cars

Både Volvo Cars och Volvo Group byter logga, det var Teknikens värld först med att rapportera i dag. Enligt Volvos varumärkesansvariga, Caroline Fransson, är den främsta anledningen att Volvo,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

VolvoVolvo Cars

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.