Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Varumärke
Publicerad: 22 september 2021, 13:44
De två Volvo-bolagen, Volvo Cars och Volvo Group, har utvecklat en gemensam logotyp. Det klassiska järnmärket förenklas och optimeras för digital kommunikation genom att bli tvådimensionellt. ”Även fast vi fortsätter vara två företag tar vi gemensamt ansvar för att ha ett modernt varumärke,” säger Caroline Fransson, varumärkesansvarig på Volvo.
Både Volvo Cars och Volvo Group byter logga, det var Teknikens värld först med att rapportera i dag. Enligt Volvos varumärkesansvariga, Caroline Fransson, är den främsta anledningen att Volvo,
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.