lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Volvo går in i en ”ny era” – AKQA bakom storsatsningen: ”Behövde skapa ett engagerande innehåll”

Publicerad: 11 oktober 2022, 12:16

Volvos vd Jim Rowan i keynoten ”Safety in mind”. Foto: Pressbild

AKQA har tagit fram kommunikationsstrategin för lanseringen av Volvo EX90. Insatsen är ett av varumärkets största på länge och pekar ut riktningen för framtiden. För Resumé berättar byråns Anne Coté och Laura Hunter om arbetet bakom.

Ämnen i artikeln:

NyheterVarumärkesbyggandeBilreklamVolvoAKQAVarumärkeVarumärkenKampanjPR-kampanjReklamkampanjKommunikationReklam

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


Med den nya elbilsmodellen Volvo EX90, som lanseras den 9:e november, tar Volvo ett nytt kliv i sitt långsikta arbete för ökad säkerhet vid bilkörning. Bilen beskrivs innehålla en ”osynlig

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev