Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Volvo går in i en ”ny era” – AKQA bakom storsatsningen: ”Behövde skapa ett engagerande innehåll”

Publicerad: 11 oktober 2022, 12:16

Volvos vd Jim Rowan i keynoten ”Safety in mind”.

Foto: Pressbild

AKQA har tagit fram kommunikationsstrategin för lanseringen av Volvo EX90. Insatsen är ett av varumärkets största på länge och pekar ut riktningen för framtiden. För Resumé berättar byråns Anne Coté och Laura Hunter om arbetet bakom.

Ämnen i artikeln:

NyheterVolvoAKQAKampanjKommunikationReklamVarumärkeVarumärkesbyggandeBilreklam

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


Med den nya elbilsmodellen Volvo EX90, som lanseras den 9:e november, tar Volvo ett nytt kliv i sitt långsikta arbete för ökad säkerhet vid bilkörning. Bilen beskrivs innehålla en ”osynlig

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev