Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

AdOps till Bonnier News

Bonnier News, Stockholm

Ansök nu

Nu söker vi en ny medarbetare som vill arbeta med Digital annonsering i Sveriges ledande mediehus. Trivs du med att arbeta i en central roll med flera kontaktytor och dessutom har ett intresse för teknik och system? Då kan det här vara en tjänst för dig. Ditt ansvarsområde är att driva och optimera våra digitala annonskampanjer där du arbetar rådgivande och strävar efter att vara den bästa affärspartnern.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om rollen

Du kommer att ingå i Ad Operationsteamet som består av 23 personer och arbetar operativt i våra system för digital leverans. Ad Operations ansvarar för hanteringen av kampanjleverans och kommunicerar dagligen med våra annonsörer, leverantörer och mediebyråer kring bl a annonsmaterial, estimat, statistik, felsökning och tekniska annonsrelaterade frågor.

Utöver det fungerar Ad Operations som ett dagligt stöd för säljorganisationen.

Teamet arbetar med samtliga varumärken inom Bonnier News Sales och har leveransansvar för alla digitala produkter och devices.

Rollen innefattar bland annat att:

  • Leverera & optimera mot mål och KPI:er inom digital annonsering.

  • Ansvara för att korrekt material levereras och bokas i tid.

  • Testa och felsöka annonsytor och annonsmaterial.

  • Driva lager och estimat-frågor, internt och externt.

  • Supportera våra kunder, säljare och övriga stakeholders inom affärsområdet med hög servicenivå.

Är du den vi söker?

För att trivas i denna roll ser vi gärna att du är en social person som trivs i sällskap med andra och värderar samarbete. Du är en teamplayer och stöttar när det behövs för att kunna ta sig vidare tillsammans. Rollen ställer även krav på att du har en god kommunikativ förmåga samt att du är rådgivande i din roll som affärspartner. För att lyckas i rollen tror vi att du uppskattar en händelserik miljö med stundtals högt tempo.

Vi tror att du har:

  • 1-2 års erfarenhet inom digitala medier, gärna som Adops.

  • Ett intresse för teknik och för att arbeta operativt i system

  • Meriterande är kunskaper i Google Ad Manager, Passendo, G Suite och Salesforce. Alt annan adserver och CRM.

Varför jobba hos oss?

  • Samhällsnytta. Vi erbjuder intressant, informerade och inspirerande journalistik som dagligen når miljontals läsare.

  • Omtanke. Vi har en genuin omtanke om varandra, våra kollegor och medarbetare.

  • Fokus. Vi har tydliga mål vi jobbar mot, med mycket frihet i våra roller.

  • Balans. Vi strävar efter att arbetsbördan är rimlig, och att du får ihop livspussle

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde omgående.

Du rapporterar till Ida Palmkvist, Chef ad operations. Vi är idag indelad i 3 team med inriktning på olika affärsområden och kundansvar, Agency, Marknad och Local. Vi jobbar med gemensamma leverans och kampanjprocesser och avlastar och samarbetar med varandra mellan teamen. Rollerna i teamet består av AdOps och Programmatic Specialister.

Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!

(Med anledning av sommarsemester så kan återkoppling på din ansökan dröja längre än vanligt, vi är åter i Augusti och önskar dig en en trevlig sommar!)

Publicerad 2021-07-13

Ansök nu