Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Till alla jobb

Customer Retention Manager

AJ Produkter Sverige, Halmstad

Ansök nu

Har du erfarenhet av att analysera kundbaser? Är du strategisk men gillar att omsätta dina analyser operativt? Vill du bli en del av en stor marknadsavdelning som verkar på internationell nivå? Då kan vi erbjuda dig nästa steg i din utveckling!

I 45 år har AJ Produkter levererat inredning B2B till, kontor, skola, lager och industri. Konceptet har varit detsamma sedan starten – att vara ett ledande företag inom vår bransch, som erbjuder förstklassiga och attraktiva produkter till rätt pris. Tusentals produkter att välja mellan, levererat till ditt företag precis när du behöver dem. Allt detta lättillgängligt via vår inspirerande katalog, vår E-handel som är öppen dygnet runt eller via ett samtal till någon av våra säljare. Ett koncept som utan tvekan är lika aktuellt idag som när det startade. Företaget är idag representerat på nitton marknader med fler än tjugo dotterbolag, två egna fabriker omsätter 2 miljarder och är mer än 900 anställda.

AJ Produkter söker Customer Retention Manager – vi vill att våra kunder ska gilla oss ännu mer!

Som Customer Retention Manager har du huvudansvaret för att analysera företagets globala kundbas, utifrån dina analyser föreslår och initierar du strategiska aktiviteter och löpande kommunikation med våra kunder. På AJ vill vi följa vår kund genom hela kundlivscykeln och där har du en viktig roll! 

Om tjänsten

Vi söker en Customer Retention Manager till vår Marknadsavdelning där du kommer att arbeta nära kompetenta och härliga kolleger på marknad, sälj och IT. Du rapporterar till Erik Johannesson som är CMO för AJ Group.

Din huvuduppgift blir att  utveckla, planera och driva en övergripande retention strategi för AJ Group, i syfte att öka återköpsgrad och CLV. En viktig del är att ansvara för rapportering, analys och insikt i kundbasens utveckling och utifrån detta operativt koordinera och driva samtliga tillgängliga kanaler i syfte att minska churn och maximera CLV.  Vi månar om våra kunder och kommer med din hjälp att fortsätta värna om våra kundrelationer och därmed kundnöjdheten.

Du kommer vara med och bygga upp och utforma rollen och arbetet, det innebär även att samverka med IT  internt och med externa partners för att driva bolagets system- och processutveckling i relation till Retention.

Om dig

Vi söker dig som har kommersiell bakgrund från B2B och bra känsla och förståelse för våra kunders behov. Du behöver även ha modet och kunskapen att omsätta dina analyser till handling och aktiviteter, det ger resultat som hjälper oss framåt i arbetet. Du kommer ha användning för din förmåga att ta initiativ och av din nyfikenhet, det i kombination med att du arbetar strukturerat gör att du hittar din självklara plats på AJ! 

Din bakgrund 

  • Erfarenhet från att jobba med retention och lojalitet på både strategisk och operativ nivå

  • Bra insikt och tidigare erfarenhet av CRM strategier och tillvägagångssätt för att skapa lojala kunder utifrån slutsatser från en stor mängd data

  • Dokumenterad framgång i att driva initiativ med positiv utveckling av kundbas, minskad churn och ökad CLV med bibehållen eller förbättrad lönsamhet

  • Relevant akademisk examen, kanske är du civilekonom och har en påbyggnad inom CRM

  • God kommunikatör, koncernspråket är engelska  

Information

Tjänsten är en heltidsanställning med placering på huvudkontoret i Halmstad.

För frågor om tjänsten och processen är du välkommen att kontakta:

CMO Erik Johanneson: mobilnummer 072 – 239 37 75, e-post: erik.johannesson@ajprodukter.se

HR Manager Helena Christensen: mobilnummer 073-253 72 76, e-post helena.christensen@ajprodukter.se 

Vi ser fram emot din ansökan!

Publicerad 2020-11-13

Ansök nu