Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Digital Marketing Specialist

Miljonlotteriet, Göteborg

Ansök nu

Sedan 2000 har Miljonlotteriet bidragit med mer än 2,3 miljarder till IOGT-NTOs livsviktiga alkohol och drog förebyggande arbete och därmed en bättre värld. Men vi vill mer och behöver din hjälp med att nå fler potentiella kunder genom digital marknadsföring. Varmt välkommen med din ansökan!

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

På Miljonlotteriet kämpar vi för en bättre värld. Ett samhälle där ingen far illa av alkohol och andra droger. Vi vet att ljusa krafter är starkare än mörka. Vi motar förtvivlan och ångest med trygghet och hopp. Vi känner att det går att bry sig, istället för att låta bli. Det har varit vår drivkraft sedan 1964, när lotteriet startade. Lotteriet ger oss – och människor omkring oss – kraften att göra skillnad.

Vad blir ditt uppdrag?

Vår site har tidigare varit en site som aktiva kunder besöker, numera är siten en sida som både aktiva och blivande kunder besöker och vår digitala avdelning jobbar ständigt med att utveckla och förbättra kundupplevelsen. Som Digital Marketing Specialist ska du hjälpa oss att få ännu mer leads som den digitala avdelningen kan ta tillvara på och du kommer ansvara för vår performancedrivna digitala marknadsföring. Här kommer du hantera samtliga av miljonlotteriets annonser och kampanjer vars syfte är att konvertera besökare, antingen till köp, prenumeration av nyhetsbrev eller leads. Att utveckla, testa och optimera annonserna kommer vara en del av din vardag. Du ingår i vår försäljningsavdelning och har försäljningschef som närmsta chef. Du har ett tätt samarbete med övriga inom avdelningen men även andra delar av organisationen.

Exempel på arbetsuppgifter är:

  • Agera beställare tillsammans med projektledare och tätt konstruktivt samarbete med kreatörerna på marknadsavdelningen kopplat till skapande av kampanjer och annonser.

  • Planera, hantera och kontinuerligt optimera kampanjer och annonser för utifrån uppsatta KPI:er.

  • Löpande optimera och fördela budget för perfomancekanalerna mellan Miljonlotteriets egna produkter grundat på budget och prestation.

  • Tillsammans med projektledare och produktägare driva och säkerställa att kanalstrategier implementeras

  • Arbeta aktivt med lead generation till email och telemarketing.

  • I samråd med CRO-Specialist samla in och analysera data via verktyg såsom Google Analytics och Hotjar.

  • Undersöka och identifiera aktuella trender och insikter för att uppnå maximal ROI i aktuella betalda kanaler.

  • Hålla dig uppdaterad om trender och affärsmöjligheter

I rollen förväntas man att fortsätta hjälpa oss i rätt digital utveckling. Nya idéer och tankar tar vi tacksamt emot. Gällande arbete på kontoret eller inte så följer vi just nu FHM rekommendationer vid hemarbete.

Vem är du?

Vi letar efter dig som har ett genuint intresse och följer den digitala marknadsutvecklingen och kan omsätta idéer för en optimal försäljning. Du är en person som är engagerad och går igång på affären och gillar att följa upp resultat via uppsatta KPI:er. Du är duktig på att få med dig din omgivning genom att lätt kunna förklara det där komplexa och svåra. Vidare har du ett entusiasmerande förhållningsätt mot dina kollegor och samarbetspartners. Att leda, planera och organisera ditt vardagliga arbeta är du duktig på och du rädds inte heller för att ta beslut. Att ta egna initiativ är något som personifierar dig. Slutligen är du en riktig problemlösare

Erfarenhetsmässigt ser vi att du har några års erfarenhet av operativt arbete med digital marknadsföring med stor fördel från b2c byrå. Här har du fokuserat på att pusha ut annonser och jobbat med flera olika tjänster. Du har vart med och hjälpt dina kunder att utveckla en digital affär genom smart SEM och Social Media Marketing och det är en klar fördel om du även har arbetat med Affiliate marketing. Du är helt trygg i Google Analytics, Facebook Business Manager samt attributionsmodeller. Har du tidigare arbetat med lead generation och erfarenhet från igaming är det ett plus men inget krav. Du känner dig bekväm i engelska och svenska

Låter det som ett jobb för dig?

Vad roligt! I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller rekryteringsprocessen urvalsfrågor, intervjuer, case och personlighetstester. Tyvärr kan ansökan inte tas emot via mail, utan du behöver ansöka direkt via annonsen eller på Kimm.se. Sophia är ansvarig Rekryteringskonsult på KIMM/Wise Professionals och svarar gärna på dina frågor. Du når Sophia på Sophia.Francke@wise.se. Vi kommer gå igenom ansökningarna löpande.

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Publicerad 2022-01-11

Ansök nu