Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Till alla jobb

Digital Strateg med E-handelsbakgrund

Miljonlotteriet, Göteborg

Ansök nu

Sedan år 2000 har Miljonlotteriet bidragit med mer än 2,3 miljarder till IOGT-NTOs livsviktiga alkohol- och drogförebyggande arbete och därmed en bättre värld. Men vi vill mer och behöver din hjälp att öka vår digitala räckvidd mot primära och nya målgrupper då vi just nu satsar för att ta större plats i det digitala landskapet.

På Miljonlotteriet kämpar vi för en bättre värld. Ett samhälle där ingen far illa av alkohol och andra droger. Vi vet att ljusa krafter är starkare än mörka. Vi motar förtvivlan och ångest med trygghet och hopp. Vi känner att det går att bry sig, istället för att låta bli. Det har varit vår drivkraft sedan 1964, när lotteriet startade. Lotteriet ger oss – och människor omkring oss – kraften att göra skillnad.

Vad blir ditt uppdrag? 
Vi vill att du hjälper oss att nå fler digitala kunder för att därigenom driva rätt trafik till Miljonlotteriets köpkanaler där miljonlotteriet.se är i fokus. I uppdraget ingår att sätta en digital marknadsplan med fokus att genom rätt insatser driva in en ökad mängd köpande kunder som i slutänden genererar en ökad digital försäljning.

I rollen som Digital Strateg på Miljonlotteriet har du ansvar för den digitala marknadsföringsbudgeten. Du ingår i säljteamet på vår digitala avdelning och har Armando Swartz som din närmaste chef (Chief Digital Officer). Du har ett tätt samarbete med övriga inom avdelningen men även med andra delar av organisationen. I rollen som Digital Strateg arbetar du med:

  • Kanal/budstrategi samt analys
    Sätta strategier och budget för alla kanaler (Affliates, PPC, nyhetsbrev, SoMe, m.m.) samt sätta principer för uppföljning och analys.

  • Kampanjstrategi
    Sätta riktning för kampanjer och följa kanalstrategin som skapar duration och långsiktighet hos våra kunder.

  • Projektledning
    Inom linjen för området leda och driva innovations- och förbättringsprojekt.

  • CRO – Offsite
    Konvertering offsite. CRO-Specialist gör det onsite. Genom tester analyserar du om genomförda insatser genererar önskvärda resultat.

Vem är du? 
Vi letar efter dig som har en förmåga att se utmaningar som möjligheter och besitter ett driv som smittar av sig. Du har en förtroendeingivande framtoning som gör att du framgångsrikt kan förmedla ett budskap utan att tappa kärnan. Du är nyfiken, till och med vetgirig, och vill hela tiden testa nya infallsvinklar för att se om det går att göra saker bättre. Oavsett om det är en kampanj, kanalval eller en intern process. Du är i grunden en person som går igång på försäljning och har alltid haft ett sinne för affärer.

Du har erfarenhet från en utvecklad e-handel alternativt byrå där du fokuserat på att bygga trafik och i förlängningen öka försäljning. Vidare är det en klar fördel om du varit med och utvecklat en digital affär och använt dig av PPC, Affiliates, SOME m.m som kanaler. Du har förståelse för kedjan i den digitala affären och är van att föra dialog med webb, UX och kommunikation. Du är helt trygg i Google Analytics samt Facebook Business och har du jobbat i SalesForce tidigare är det ett plus men inget krav.

Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV på kimm.se där du får svara på några korta frågor. Vi jobbar med löpande urval och har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult, Martin Jerrskog (martin.jerrskog@wise.se).

Varmt välkommen med din ansökan!

Publicerad 2020-11-19

Ansök nu