Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Erfaren Paid Search Manager

North Trampoline, Flexibel ort

Ansök nu

Är du en stjärna på betald annonsering, expert på sökmotorer och vill söka dig till ett e-commerce bolag som passionerat vill få människor i rörelse med sina produkter. Vill du vara med på en spännande tillväxtresa och få möjligheten att sätta din egen prägel på hur vi tar nästa steg inom betald annonsering – då kan vårt bjudande vara precis det du söker!

Resan har startat och vi vill ha med dig!

Det går väldigt bra för oss på North Trampoline och vi har ambitiösa tillväxtmål. Utöver att vi vill bibehålla vår marknadsposition som Nordens största trampolinbolag ska vi expandera och vid 2025 vara det största trampolinbolaget i USA, England och Tyskland. Kort och gott och vi är ute på en spännande resa och behöver nu ytterligare förstärkning till vårt sälj och e-handels team i form av en Paid Search Manager.

I rollen kommer du vara ansvarig för och driva alla våra betalda annonskanaler. För dig som har det rätta drivet finns det goda möjligheter att utvecklas och växa inom bolaget då e-handel och våra webb- och marknadsplatser är det viktigaste vi har utöver våra produkter och personal.

Vi är ett svenskt företag som tidigare blivit utsedd till årets gasellföretag. Vi har en härlig framåtanda i bolaget och vi är otroligt stolta över våra produkter och arbetar hela tiden utifrån vår vision: Create health and joy through activity and playVåra värderingar Love, Quality, och Pioneering Spirit är med oss varje dag i hur vi gör saker, hur vi behandlar varandra och hur vi bedriver vår verksamhet

Nu söker vi dig som vill bli en del av oss och som delar våra värderingar och vår passion.

Läs gärna med om oss HÄR

Ditt ansvarsområde

Som Paid Search Manager ansvarar du för all betald annonsering både från att sätta strategiska planer och aktiviteter till att genomföra och optimera kampanjer och annonser och inte minst analysera dessa. Du kommer jobba gentemot våra största nordiska marknader; Sverige och Norge men också mot övriga marknader som vi har tillväxtplaner för. Vi ser att du är experten inom området och känner till de senaste trenderna inom betald annonsering och vet hur vi bäst når våra kunder och deras behov.

Du kommer ha ett tätt samarbete med dina kollegor inom E-com teamet samt marknadsavdelningen som utgår från Göteborgskontoret. Du rapporterar till Sälj- och e-handelsansvarig och du kan antingen utgå från ditt hemmakontor, Göteborgskontoret eller vårt kontor i Surrey England.

Exempel på arbetsuppgifter är:

  • Vara operativt och strategiskt ansvarig för att bygga upp och optimera kampanjer för betald annonsering genom Google och Bing samt andra sökmotorer.

  • Skapa och skriva annonser i samarbete med marknadsavdelning. 

  • Utveckla och optimera kampanjer genom att jobba smart med keyword och landningssidor.

  • Löpande följa upp och rapportera resultat och konvertering med hjälp av lämpliga analysverktyg.

  • Sätta upp relevanta KPI: er samt budget och säkerställa att man levererar mot budget

  • Göra omvärldsanalyser och se över trender och skaffa insikter om nya potentiella verktyg och arbetssätt inom betald annonsering

Om dig

För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 3 års erfarenhet av en specialistroll inom betald annonsering. Troligtvis har du arbetat på byråsidan eller på kundsidan och du trivs med mixen av att jobba både operativt och strategiskt. Du har goda kunskaper om Googles och Bings annonsprodukter, framförallt av betald sök men du är även bekant med organiskt sök. Därutöver besitter du god kunskap om program av analys och optimering av online marknadsföring. Vi har stor flexibilitet när det gäller dessa delar och du har möjlighet att introducera/implementera de program du är mest bekväm med. Du har god kommersiell förståelse och talar och skriver flytande svenska och/eller norska samt engelska.

Har du erfarenhet av att jobba med betald annonsering via sociala medier är det ett stort plus. Även om du har erfarenhet av Amazon Marketplace är det meriterande. Talar och skriver du flytande i tyska är det en språkkunskap som kommer komma till användning.

Vi söker dig som förstår komplexiteten i att skapa kampanjer för att driva ett resultat och de strategier och taktiker som behövs för att leverera resultat. Om en kampanj inte levererar är du snabb att testa andra möjligheter, följa upp och hela tiden redo att anpassa efter utfall. Du är analytiskt lagd och har en god förmåga att se samband och dra slutsatser utifrån det.

Dessutom är det viktigt att vara en lagspelare och förstår behovet av att samarbeta i alla delar av E-com teamet. I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och vi söker dig som brinner för e-handel, våra produkter och gillar att arbeta i en föränderlig och snabb miljö.

Låter det som ett jobb för dig?

Då vill vi veta mer om dig! Eftersom vi löpande går igenom kandidaturvalet är det en fördel om du skickar in din ansökan så fort som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här – https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sophia Francke på sophia.francke@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Publicerad 2022-05-04

Ansök nu