Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Till alla jobb

HR Business Partner

Bonnier News, Stockholm

Ansök nu

Bonnier News är Skandinaviens största aktör inom nyhetsmedia med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen, Sydsvenskan, Helsingborgs Dagblad, Dagens industri, Bonnier Business Media och Bonnier News Lifestyle. Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många, totalt når vår journalistik över 5 miljoner läsare varje dag!

Vi är mitt i en digital transformation där vi arbetar med att göra vår journalistik ännu mer tillgänglig för ännu fler personer genom digitala kanaler, digitala affärsmodeller och smart användande av data. Genom att driva tekniken framåt och leda den digitala
 förändringsresan i branschen når vi hela tiden längre - du kan påverka riktningen.

Om rollen

Inom Bonnier News sker en satsning inom HR och vi har de senaste två åren vuxit från 5 till drygt 20 personer. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt engagerade HR-team och tillsammans vill driva vår affär och utveckla vår organisation.

Bonnier News är en matrisorganisation bestående av flera bolag, avdelningar och funktioner- men där vi alla samverkar som en enda gemensam organisation med gemensamma mål och värderingar.

Arbetsuppgifter

I rollen som HRBP arbetar du som chefsstöd gentemot ett eller flera av våra affärsområden. Vårt mål är att HR ska vara en självklar del av att driva affären genom frågor som rör ledarskap, medarbetare och organisation.

Du ansvarar för dina områden självständigt, oftast i rollen som projektledare, beställare och utförare. Du har kontakter både internt mot ledare och medarbetare.

Du kommer bland annat att:

  • Stödja verksamheten i arbetsrättsliga frågor och driva förhandlingar

  • Delta och bidra i affärsområdets ledningsgrupp

  • Identifiera initiativ där HR kan öka värdet till verksamheten

  • Bidra till organisations- och ledarutveckling

  • Stödja verksamheternas arbetsmiljöarbete och bidra med kompetens inom området

  • Agera kontaktperson mellan Feelgood, chefer och medarbetare gällande rehabiliteringsprocessen. Tillsammans med chefer jobbar med rehabilitering utifrån alla delar.

  • Du är med/har en aktiv roll vid implementering av nya bolag för att säkerställa rätt arbetsrättsliga villkor m.m. för affärsområdet

Vad kännetecknar dig som person

Vi värderar personliga egenskaper och lämplighet högt, och ser att du är en person som inger förtroende och tillit, signalerar trygghet i din yrkesroll, etablerar trovärdighet och förmedlar energi i kommunikationen med andra. Du uppmärksammar och tar tag i olösta problem, och har lätt för att se och förstå samband och har förmågan att sätta dig in i komplexa frågeställningar.

För att trivas hos oss och vara framgångsrik i din roll behöver du vara en "doer" med god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete, du är flexibel samt älskar förändringar och trivs i en utvecklande miljö med högt tempo. Du är också teamspelare eftersom vi samarbetar både inom- och utanför HRBP-gruppen.

Vi jobbar med laget före jaget.

Kvalifikationer

  • ​Utbildning inom HR eller annan akademisk utbildning.

  • Erfarenhet 5-10 år av HRBP-arbete.

  • Goda kunskaper kring arbetsrätt, arbetsmiljö och chefscoaching.

  • Du ska ex kunna hantera alla delar vid en förhandling, rehabilitering eller lönekartläggning.

  • Du ska självgående kunna hantera personalrelaterade frågor.

Meriterande

  • Certifierad i Talent Q

  • Kunskap i olika HR system som Workday, Medvind, Brilliant mfl.

  • Att du som person är lyhörd och att gillar att jobba med ständigt förbättringsarbete.

Varför jobba hos oss?

  • Samhällsnytta. Vi erbjuder intressant, informerade och inspirerande journalistik som dagligen når miljontals läsare.

  • Omtanke. Vi har en genuin omtanke om varandra, våra kollegor och medarbetare.

  • Fokus. Vi har tydliga mål vi jobbar mot, med mycket frihet i våra roller.

  • Balans. Vi strävar efter att arbetsbördan är rimlig, och att du får ihop livspusslet.

Övrig information

Tjänsten är ett föräldravikariat tom februari 2021.

Du kommer att tillhöra ett team med andra HRBP’s och HR Partners, Rekrytering & Talent samt Employer Branding. Du rapporterar till Bonnier News Head of HRBP Anna Mosveen och tillsammans sitter vi i ”DN-huset” på Gjörwellsgatan 30, nära Kungsholmen i Stockholm.

Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!

Urval sker löpande.

OM FÖRETAGET

Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Vi är Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

Publicerad 2020-11-18

Ansök nu