Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Till alla jobb

Kommersiell Redaktionell Analytiker

Bonnier News, Stockholm

Ansök nu

Kommersiell Redaktionell Analytiker till Brand Studio

Vill du arbeta i en föränderlig och dynamisk miljö som ligger i framkant inom analys och utveckling? Vill du vara en del av ett framåtlutande och innovativt team som värdesätter affärsmässighet och kreativa miljöer - då är rollen som Kommersiell Redaktionell Analytiker något för dig.

Brand Studio är en fullservicebyrå som erbjuder våra kunder strategi, produktion och distribution. Vi är en del av Bonnier News Sales som arbetar i nära samarbete med Bonnier News redaktioner och utvecklar kreativa kampanjer och hittar nya affärsmodeller. Vi har både stora nyhetstidningar, lokala tidningar och välkända magasin i vår portfölj, vilket ger oss en unik möjlighet att ta fram branschens bästa kundkoncept och med din hjälp påvisa effekten.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att ha en central roll i arbetet med att driva Bonnier News Brand Studio framåt. Framför allt handlar rollen om att skapa en vision för hur analysarbetet ser ut, hela tiden med ett driv att hitta nya sätt att leda effekten av innehållssamarbeten i bevis. Då effekten av våra samarbeten oftast går ut på att branding är det viktigt att man förstår hur våra läsare vill bli ta emot information som en del i analysen.

Du kommer även jobba nära redaktionens utvecklare för att fånga upp vad som sker i våra cms. Detta för att kunna följa med i utvecklingen eller beställa utveckling för våra produkter. Du följer också med ut på kundmöten och träffar annonsörer och samarbetspartners för att presentera resultat, insikter och effekter före, under och efter.

De främsta arbetsuppgifterna är:

  • Ta fram underlag till vår generella retorik kring våra annonslösningar.

  • Ansvara för rapportering av resultat.

  • Ansvara för alla siffror och all analys som sammanställs, hur det presenteras och lämnas ut internt och externt.

  • Löpande utbilda säljare och andra internt i analysfrågor som rör rapportering och hur våra innehållsprodukter presterar på våra sajter.

Din erfarenhet

Vi söker dig med stark analytisk förmåga och ett genuint intresse för siffror och användarbeteenden. Du har ett intresserat förhållningssätt och är skicklig på att genom din analys komma fram till kloka slutsatser och rekommendationer. Du trivs med att göra noggranna uppföljningar och bistå andra med information.

För att trivas tror vi att du är bra på att ta egna initiativ. Du kan själv identifiera behov och se till att genomföra det som behöver göras, samt att du tycker det är kul att ha kontakt med många olika människor. Du är en modig kreativ entreprenör som vågar ta både initiativ och plats. Om du dessutom har en stark drivkraft att fortsätta utvecklas framåt, når resultat och ser lösningar och möjligheter där andra ser problem kan det vara dig vi söker.

Kvalifikationer:

  • Goda kunskaper inom digitala analysverktyg som Google Analytics.

  • Mycket goda kunskaper i Excel.

  • Vana att jobba med databaser (SQL/BigQuery) och kodning.

  • Erfarenhet av enkäter:design, genomförande och rapportering.

  • Erfarenhet av att analysera redaktionellt innehåll.

Meriterande:

  • Kunskap i Python eller R.

  • Kunskap i Meltwater, Crowd Tangle och Keyword Finder.

Övrig information:

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Du rapporterar till Serdar Ok, Analyschef. Du kommer jobba i ett kompetent team där du blir en viktig pusselbit i Brand Studios analysarbete. Insight består av analytiker, Content Managers, Product Managers, Tech Lead och Teknisk Redaktör.

Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

OM FÖRETAGET

Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Som ett av Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen, Sydsvenskan, Helsingborgs Dagblad, Dagens industri, Bonnier Business Media och Bonnier News Lifestyle når vi över tre miljoner läsare varje dag. Genom att driva tekniken framåt och leda den digitala
 förändringsresan i branschen når vi hela tiden längre - du kan påverka riktningen.

Publicerad 2020-06-11

Ansök nu