Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Till alla jobb

Online Marketing Manager

Bonnier News, Stockholm

Ansök nu

Online Marketing Manager till Expressen & Lifestylegruppen

Lifestylegruppen är ett affärsområde inom Bonnier News som ger ut livsstilsmagasin och specialtidningar men även digitala produkter som sajter, nyhetsbrev och mobila tjänster. Totalt har vi 29 starka printvarumärken, exempelvis: Allt om Mat, M-magasin, Expressen, Sköna hem, Teknikens Värld mfl. Vi arbetar även med våra digitala satsningar i tex konsthandeln NOA och Expressen Premium.

Vi är mitt i en digital transformation där vi arbetar med att göra vår journalistik ännu mer tillgänglig för ännu fler personer genom digitala kanaler, digitala affärsmodeller och smart användande av data. Genom att driva tekniken framåt och leda den digitala förändringsresan i branschen når vi hela tiden längre - du kan påverka riktningen. Nu söker Marknadsavdelningen förstärkning av en Online Marketing Manager som vill vara med och utveckla och stötta våra titlar inom affärsområdet.

Om rollen:

I rollen som Online Marketing Manager stöttar du våra olika varumärken med att ta fram kampanjupplägg och strategier för att nå bästa räckvidd och konvertering inom de kanaler du ansvarar för. Du utvärderar och mäter resultat och nyckeltal, du sporras av att skapa så optimerade och effektiva kampanjer som möjlig. Detta är en operativ roll som innefattar både ägande av tilldelade onlinekanaler och operativ kampanjhantering i Google, Facebook och andra kanaler. Du arbetar tätt tillsammans i vårt team av kanalspecialister där vi planerar för och genomför aktiviteter för alla de magasintitlar och digitala produkter vi ansvarar för.

Du är driven och vill ta dina specialistkunskaper inom Google, Facebook och affiliateannonsering till nästa nivå genom att utmana hur vi arbetar och i kreativa samarbeten med dina kolleger. Det stora antal titlar vi hanterar och den mängd kampanjer som vi hanterar parallellt ställer krav på att vara strukturerad, noggrann och duktig på att prioritera sin tid.

De främsta arbetsuppgifterna:

  • Kampanjhantering och optimering för kanaler som Google, Facebook och Affiliates.

  • Uppföljning och analys av pågående och avslutade kampanjer.

  • Hantering av och intern beställning av onlinekanaler i våra egna medier (som bannerplaceringar på våra siter).

  • Rapportering, uppföljning och input till framtida kampanjer.

Kvalifikationer:

  • 2-5 års erfarenhet från arbete med onlineannonsering, byråerfarenhet eller utbildning inom området är extra meriterande

  • Arbetat med att löpande optimera och skapat resultat i kampanjer för Facebook och Google.

  • Van vid begrepp som CPC, ROAS, smart bidding, retargeting, funnel-strategi och CPO.

  • Stark förståelse för hur pixlar, UTM-taggning och automatiserade budstrategier hänger ihop.

Som person är du en social och kommunikativ relationsbyggare. Du arbetar väl både självständigt och i grupp. Du är tydlig och strukturerad, du tar initiativ och löser utmaningar med hjälp av din analytiska förmåga. Du har hög känsla för service, du är nyfiken och innovativ.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Du blir en del av ett sammansvetsat team bestående av nio personer som arbetar med marknadsföring och systemstöd. Du rapporterar till Therese Mattisson som är CRM och konverteringschef. Tillsammans sitter vi i ”DN-huset” på Gjörwellsgatan 30, nära Kungsholmen i Stockholm. Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

OM FÖRETAGET

Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Som ett av Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen, Sydsvenskan, Helsingborgs Dagblad, Dagens industri, Bonnier Business Media och Bonnier News Lifestyle når vi över tre miljoner läsare varje dag. Genom att driva tekniken framåt och leda den digitala
 förändringsresan i branschen når vi hela tiden längre - du kan påverka riktningen.

Publicerad 2020-06-25

Ansök nu