Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Projektledare med formgivarkompetens

Bonnierförlagen, Stockholm

Ansök nu

Projektledare med formgivarkompetens till Albert Bonniers Förlags Kommunikationsteam

Om rollen
Som Projektledare kommer du att ha en mycket viktig funktion i arbetet med att lansera titlar som ges ut av Albert Bonniers Förlag och Wahlström&Widstrand. Du kommer arbeta mycket nära både förlaget, teamet på kommunikationsavdelningen och säljavdelningen. Du kommer att utveckla och förvalta hela författarskap och se till att hålla ihop lanseringar i flera kanaler.

Vi söker dig som har förmågan att tänka affärsmässigt och utifrån förutsättningarna optimera projekt mot högt ställda mål. Du ska ha kunskap inom digital marknadsföring och hur man bygger starka varumärken. Du är van vid - och tycker mycket om att arbeta med andra. Du ser alltid lösningar framför problem.

Du är lyhörd och flexibel och har lätt att anpassa dig till olika utmaningar och situationer. Det är viktigt att du brinner för stark, relevant kommunikation och är van att skapa kreativa koncept och lösningar.

Som en del av tjänsten kommer du också att ansvara för formgivning och copy av bland annat kampanjer, koncept och annonser för alla format (digitalt och print).

Kvalifikationer
Du som söker rollen behöver ha gedigen erfarenhet av marknadskommunikation, att utforma digitala strategier, kampanjer, marknadsföring och lanseringsarbete. Du har stor kunskap om kvalificerad projektledning i ett högt tempo.

Du är dessutom en talangfull formgivare med höga ambitioner som behärskar samtliga Adobe-program. Du genomför med lätthet all typ av formgivning, både för digitala format och print. Du är en vass copywriter och är van vid att planera och producera koncept och kampanjer samt övrigt marknadsföringsmaterial.

Andra värdefulla kompetenser är

  • En djup och bred förståelse för trender och utveckling inom kommunikations- och marknadsföringsområdet.

  • Skicklig på omvärldsbevakning och trendspaning.

  • Hög social kompetens.

  • Tänker mer digitalt än analogt, men har god vana av att välja medium för det budskap som du vill nå ut med.

  • Du är en flexibel och prestigelös ”doer”, nyfiken, noggrann och kan utveckla effektiva förnuftiga och genomförbara lösningar på problem. Du tycker det är kul att jobba i högt tempo.

  • En relevant akademisk utbildning inklusive formgivarkompetens.

Ansökan
Vi tillämpar löpande urval och sista ansökningsdag är den 22 oktober 2021. Önskat tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Rollen rapporterar till Kommunikationschef Thérèse Cederblad.
Ansökan och arbetsprover till: therese.cederblad@bonnierforlagen.se

Facklig representant för Unionen är Emily Hall, emily.hall@maxstrom.se

Vi eftersträvar ökad mångfald och kommer att beakta detta i vårt urval.
Välkommen med din ansökan.

Vi sprider berättelser som berör, upplyser, underhåller och utvecklar
Bonnierförlagen är Sveriges ledande förlagshus. Vår vision är att sprida berättelser som berör, upplyser, underhåller och utvecklar. Vi har en tillgänglig utgivningskatalog på drygt 15 500 utgåvor, varav drygt 10 000 är digitala. 2020 ger Bonnierförlagen ut cirka 500 nya titlar.

Förlagshuset består av Albert Bonniers Förlag (med imprints Gondol och Panache), Bazar Förlag, Bokförlaget Forum (med imprints Bonnier Fakta och Lovereads), Bokförlaget Hedvig, Bokförlaget Max Ström, Bonnier Audio, Bonnier Bookery, Bonnier Carlsen, Bonnierförlagen Lära, Bonnier Pocket, Fenix förlag, Månpocket, Reseförlaget, Romanus & Selling samt Wahlström & Widstrand. I Bonnierförlagen ingår också Bonniers Bokklubbar och agenturen Bonnier Rights.

Publicerad 2021-10-07

Ansök nu