Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Till alla jobb

Senior Digital Strateg

Publicis Media, Malmö

Ansök nu

Publicis Groupe bygger framtidens byråmodell, utan hinder för samarbete mellan kommunikationsdiscipliner. Vi har en holistisk inställning till våra kunders utmaningar och har kraften att samla data, kreativitet och teknologi i våra lösningar. Vi kallar sättet att arbeta för the Power of One. Nu söker vi en Digital Strateg till vårt kontor i Malmö. Här får du driva utvecklingen av våra kunders digitala affär.

Publicis Media, som är en del av Publicis Groupe, har alltid strävat efter att hitta medielösningar som skiljer sig från mängden och med det utveckla våra kunders affärer. Vi skapar starka varumärkesupplevelser som bygger på data och mänskliga insikter. Att tillföra och inte störa. Vi är stolt vinnare av flertalet priser och nomineringar, både i Sverige och internationellt. Men mest stolta är vi över att få jobba med kunder och varumärken som Yves Rocher, Midsona, Samsung, Lantmännen, Region Skåne, E.ON och många fler.

Om tjänsten som Senior Digital Strateg:

Vi söker just nu en erfaren Senior Digital Strateg och kan vara med och driva utvecklingen av våra kunders digitala affär. Du har lång erfarenhet av rådgivning inom digitala medier och har en djup förståelse för det digitala medielandskapet. Som person är du driven, prestigelös, en naturlig ledare, men i allra högsta grad en teamplayer som brinner för att utveckla våra kunders digitala kommunikation. Med din digitala spetskompetens ansvarar du för att komma med insikter kring kundresan baserat på analys av kvantitativa och kvalitativa data och beteenden. Du förväntas ligga i framkant vad gäller trender och utveckling för att på bästa sätt kombinera media och rådgivningen till våra kunder. Detta är en strategisk roll med operativa inslag i kundarbete, med fokus på det digitala medielandskapet. Ditt ansvar är att säkerställa marknadsföringens effekt på kundens affärsmålen och att vi driver våra digitala processer utifrån datadriven insikt och analys för att nå våra kunders affärsmål. Ansvarsområdet inkluderar alla delar som kan innefattas i kundresan samt hur teknik skall användas och samverka på bästa sätt. Detta arbete leder och driver du tillsammans med respektive Kundansvarig. Du kommer även leda och driva digitala delar av pitcharbete. Som erfaren ledare och Digital specialist blir det naturligt för dig leda, stötta och utveckla våra Digitala Planerare.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Tillsammans med Kundansvarig och/eller Projektledare fungera som rådgivare på strategisk nivå för att möta våra kunders uppsatta affärsmål och utmaningar.

  • Ansvarsområdet inkluderar alla delar som kan innefattas i kundresan från branding till performance och att identifiera och säkerställa vad som krävs för att uppnå tillväxt över tid.

  • Identifiera och implementera insikt produkter på kunder.

  • Ditt ansvar blir också att definiera KPI:er och mätstrategier samt säkerställa att vi i vårt digitala arbete agerar utifrån en datadriven insikt och analys.

  • Leda och driva digitala delar vid utvalda kunders årsstrategiarbete

För att vara framgångsrik i rollen har du en god analytisk förmåga och tycker om att hålla presentationer, diskutera och argumentera för ett förslag och varför det är rätt val. Du är innovativ, har starkt driv och fokuserar på resultatet. För dig är det självklart att hela tiden utveckla ditt eget lärande och samtidigt även hjälpa andra bli bättre. Du tycker om att arbeta i team, är självgående, handlingskraftig och pålitlig. Du har ett strukturerat arbetssätt och en förmåga att aktivt finna lösningar på problem. Du är prestigelös och inte rädd för att hugga i.

Vi söker dig som har:

  • Ca 5-7 års erfarenhet av arbete inom marknadsföring med fokus på digitala medier, digital transformation, e-com eller liknande.

  • Dokumenterad erfarenhet av att leda team, trivs med att dela med dig av din kunskap och har erfarenhet av att utbilda och hålla i seminarier.

  • Du har en hög analytisk förmåga och vana av att hantera stora mängder data.

  • Vi ser gärna att du har en bakgrund inom både sök, social media och programmatiska köp och/eller bakgrund inom teknik eller analys.

  • Du har mycket goda kunskaper inom de flesta plattformar, så som Google Marketing Plattformen och specifikt Google Analytics, samt mycket goda kunskaper i Datastudio eller liknande program som visualiserar data.

Vill Du ha en spännande och mångsidig roll där människor, kreativitet, utveckling och affärer står i fokus? Vill Du arbeta i en inkluderande och värderingsstyrd organisation där vi sätter stort värde på vänlighet, mod och en stark drivkraft? Vill du ha stora möjligheter till utveckling inom media och arbeta i ett härligt gäng? Då är du varmt välkommen att söka tjänsten.

Intresserad? Välkommen med din ansökan!

Vad händer nu? I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Sabina Axelsson sa@kimm.se. Vi ser fram mot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

Välkommen med din ansökan redan idag!

Publicerad 2021-04-29

Ansök nu