Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Social Media Manager

Gudrun Sjödén, Stockholm

Ansök nu

Vill du vara del av något unikt och färgstarkt?

Vi söker en Social Media Manager med erfarenhet av content marketing.

Som del av vår marknadsavdelning arbetar du med social media marketing i kanaler som Facebook, Instagram, Pinterest, Youtube och LinkedIn. Fokus ligger på att optimera våra verktyg och vår kanalstrategi, driva konvertering och i samarbete med andra kollegor hantera annonsering, följa upp och utvärdera våra kampanjer på en global nivå. Du kommer även samarbeta med våra internationella byråer.

I din roll ingår att planera, producera och schemalägga organiskt innehåll som skapar engagemang och spridning och tillsammans med andra vidareutveckla UGC, influencer marketing och live shopping.

Vem är du?

Vi tror att du har 3-5 års erfarenhet av en liknade roll, gärna från detaljhandel eller e-handelsföretag.

Vi söker dig som:

  • Har arbetat med Social Media Marketing, Influencer Marketing, UGC och Live-Shopping

  • Har praktisk erfarenhet från Facebook Business Manager, Product Feed Management och Google Analytics

  • Har känsla för text, färg och form som konverterar och skriver kreativ copy

  • Är noggrann, strukturerad och van vid analys och hantering av data

  • Har stort intresse för digitala trender och håller dig uppdaterad

  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Tjänsten är på vårt huvudkontor i Årstaberg, Stockholm.

Vill du bli en del av vårt härliga marknadsteam?

Skicka då in ditt CV och personliga brev. Vi läser ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Gudrun Sjödén grundades 1976 och är ett av Sveriges mest framgångsrika entreprenörsföretag. Vår affärsidé är att erbjuda färgstarka klädkollektioner och hemtextilier i unik design, bara i naturmaterial för alla kvinnors åldrar och figurer.

Att skapa design med lång livslängd har varit Gudrun Sjödéns passion i över 40 år och det har varit framgångsnyckel till varför vi idag säljer till över 70 länder via 19 försäljningskanaler i vår webbshop, 23 butiker i sju länder samt postorderkatalog.

Vår omsättning är drygt 870 miljoner, varav över 90% är via vår webbshop just nu. Företaget har hela verksamheten i eget hus, från design och inköp till försäljning, marknadsföring, lager och logistik. En komplex utmanande verksamhet, som kräver smarta kreativa människor, då vi konkurrerar med hela världen.

Publicerad 2021-11-26

Ansök nu