Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Social Media och Digital Content Specialist

Hemköp, Stockholm

Ansök nu

Kom till Hemköp och var med och bygg oss ännu starkare! Här får du möjlighet att arbeta i en spännande organisation med ett starkt varumärke i en verksamhetsnära roll. Du erbjuds möjligheten att påverka från dag ett och får ta stort ägarskap kring vår framtida utveckling. Hos oss genomsyrar kärleken till mat allt vi gör – vi vill göra livet enklare för alla matälskare som vill äta gott varje dag.

Vi utmanar för att ligga i framkant inom hållbarhet och utvecklar ständigt ett attraktivt erbjudande med butiker i geografiskt viktiga lägen och e-handel för att ha marknadens nöjdaste kunder. Med långsiktighet, kundfokus och ansvar arbetar Hemköp för en lönsam och hållbar tillväxt. 

Bli en av oss
Nu söker vi dig som brinner för att arbeta med mat och människor och som ser det som en utmaning att vara med och utveckla vår digitala och sociala närvaro. Du arbetar i nära samarbetet med övriga på marknadsavdelningen, Axfood koncernen och våra butiker i hela landet. Rollen är placerad i fina lokaler på Torsplan i Stockholm och du rapporterar till Chef varumärke.

I rollen som Social Media och Digital Content Specialist har du ansvaret för vår strategi i sociala medier och arbetar du med att skapa och planera content och kampanjer, både grafiskt och rörligt, för Hemköps sociala och digitala kanaler. Du arbetar nära marknads- och E-handelsteamet för att, genom content på sociala medier, driva trafik och öka försäljning i samtliga Hemköps kanaler, samt skapa en ökad varumärkeskännedom. 

I ditt arbetet ingår att identifiera, följa upp och ständigt förbättra relevanta nyckeltal för att mäta effekten av genomförda kampanjer. Du kommer även vara ansvarig för att driva och utveckla det interna contentrådet med övriga kanalägare inom Hemköps marknadsavdelning för att skapa synk i vår kommunikation ut mot kund.

Vem är du?
Till rollen som Social Media och Digital Content Specialist söker vi en kommunikativ, engagerad och proaktiv  person som kan fortsätta utveckla Hemköpkedjan till nästa steg. Vi ser att du är en specialist inom sociala medier med gedigen erfarenhet av att jobba strategiskt och taktisk i på plattformar som Instagram, Facebook och Youtube m.fl. 

Som person bidrar du med din positiva energi och ser värdet i att nätverka internt såväl som externt. Din förmåga att samarbeta och kommunicera på ett tydligt sätt i budskap och handling kommer att hjälpa dig att vara lyckosam i denna roll. Du ser verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv och har ett starkt intresse för försäljning, kundnytta samt att utveckla företagets lönsamma affärer. Att arbeta med att skapa struktur samt ordning och reda är viktigt för dig. 

Du har en akademisk examen inom sociala medier, digital marknadsföring, mediakommunikation eller liknande och har arbetat 2-3 år inom liknande roller, gärna inom detaljbranschen. Du har goda kunskaper inom digital marknadsföring, contentproduktion och att skapa grafisk content i en kommersiell kontext. Du är intresserad av trender inom sociala medier och digital produktion, är villig att testa nytt och är noggrann med att analysera och följa upp ditt arbete.

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Camilla Austad, chef varumärke på camilla.austad@hemkop.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Hemköp
Hemköp är butikskedjan för matälskare där god och hållbar mat står i fokus. Vi har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker. Hemköp är en del av Axfood AB som är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista. Hos oss ger drivkraft växtkraft – och inom koncernen utvecklas vi tillsammans Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar och inspirerar ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt. På Hemköp är det högt till tak och vi delar med oss av kunskap, växer och utvecklas tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare och erbjuder löpande utbildning och ny kunskap. Hos oss slutar aldrig lärandet! 

För Hemköp är mångfald en styrka. Medarbetarnas kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla tjänster.

Publicerad 2021-06-04

Ansök nu