Mån. Kampanj

Månadens kampanj är Resumés öppna tävling för kreativ aktuell reklam inom underkategorierna: design, film, print, alternativa medier/innovation, utomhus, content, pr, sociala medier och ljud.

Tävlingen går parallellt i de nio kategorierna under året. Du anmäler dina bidrag via vår samarbetspartner Penetrace. Om det är första gången du anmäler ett bidrag via plattformen så registrerar du dig här.

Deadlines 2019:

Alla deltävlingar öppnar kl. 09.00 och stänger kl. 15.00. Vi godkänner inga sena bidrag.

Tävlingsperiod för dec-mars: Öppen för inskick 11 jan-28 mars
Ljud

Tävlingsperiod för mars: Öppen för inskick 1-28 mars 
Film

Tävlingsperiod för april: Öppen för inskick 1-30 april 
Film

Tävlingsperiod för feb-april: Öppen för inskick 1 feb-30 april 
Print, Utomhus, Alt. medier/innovation, Design, Content, Sociala medier och PR

Tävlingsperiod för april-augusti: Öppen för inskick 2 april-29 aug

Tävlingsperiod för maj-augusti: Öppen för inskick 2 maj-29 aug
Film, Print, Utomhus, Alt. medier/innovation, Design, Content, Sociala medier och PR

Flera tävlingsdatum fylls på.

Du anmäler dig till samtliga kategorier här.

Månadens kampanj görs i samarbete med Penetrace.




Syfte med tävlingen

Månadens kampanj syftar till att belöna, uppmärksamma och stimulera kreativ reklam i print, alternativa medier/innovation, pr, sociala medier, utomhus, design, film och ljud. Kontinuiteten i tävlingen gör den till en sporre för kontinuerlig förnyelse och förbättring.

Tävlingens öppna form gör det möjligt för små nykomlingar att mäta sig med de stora, etablerade reklamkonsulterna. Det är Resumés förhoppning att Månadens kampanj ska bidra till att Reklamsverige håller sig på tårna.

Anmälan

Vi samarbetar med Penetrace för att hantera bidragen. Anmälan sker via deras plattform

Ska du skicka in bidrag i kategorierna Design och Content kan du komplettera ditt digitala inskick med ett fysiskt. OBS: skicka inte med rek. Vill du ha tillbaka ditt bidrag måste du säga till i samband med att du anmäler.

Detta ska skickas till
Resumé, att: Julia Lundin
Gjörwellsgatan 30
112 60 Stockholm

Läs mer om hur du anmäler ditt bidrag här

Regler

Bara skarpa kampanjer får tävla. Det innebär att de ska ha producerats av yrkesmänniskor. De ska vara godkända av uppdragsgivaren. Alla tävlande bidrag ska också ha gått i kommersiella annonsmedier under tävlingsomgången i Sverige.

Läs mer här