Mediekategorier i all ära, men är det egentligen inte själva idén som är grundstommen i all fantastisk kommunikation, oavsett kanal? Kategorin Månadens idé hyllar helt enkelt idéer som blivit verklighet och syftar till att uppmärksamma kreativ och originell kommunikation i alla kategorier.
Den här kategorin passar för dig som är kreatör på en extern byrå eller på en inhousebyrå.
Anmäl dig här• idén måste ha blivit genomförd
• behöver vara kopplad till kommunikation
Tävlingsomgång juni-augusti
Öppnar för inskick 1 juni kl 09:00
Deadline: 31 augusti kl 12:00
Tävlingsomgång september
Öppnar för inskick 1 september kl 09:00
Deadline: september kl 12:00
Tävlingsomgång oktober
Öppnar för inskick 1 oktober kl 09:00
Deadline: 31 oktober kl 12:00
Tävlingsomgång november
Öppnar för inskick 1 november kl 09:00
Deadline: 30 november kl 12:00
Oskar Pernefeldt, art director, Oatly department of mind control (ordförande)
Martin Petersson, COO (Chief Operating officer), Dentsu Creative
Andrea Sundström, copy, F&B
Joel Sköld, senior PR advisor, Nord DDB
Viktor Bolin, CD, Post
Karl Nelson, kreatör, Spotlight
Canan Yasar, cd, Obeya PR
David Khabbazi, digital strateg, The Social Few
Hugo Wallmo, art director, Åkestam Holst
Lotta Mårlind, art director, Tillsammans
Johanna Johansson, CD, Parks & Resorts
April 2023: Adidas ramadankampanj fick juryn på fall: ”Okunskap leder till rädsla”
Mars 2023: Överraskning när vinnaren i Månadens idé utsågs: ”En rakt igenom briljant idé och ett fantastiskt hantverk”
Februari 2023: På prispallen i årets första Månadens idé: Tre organisationer som kämpar för rättvisa