Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content

Aller Media gör influencersatsning tillsammans med Always

Publicerad: 6 November 2019, 09:16

Ida Warg, Ellinor Bjurström, Kakan Hermansson och Salem Indrias.

I webbserien #alwaysconfident kommer Kakan Hermansson, Salem Indrias Ida Warg och Ellinor Bjurström att diskutera varför unga kvinnor har dåligt självförtroende.


Ämnen i artikeln:

Kakan HermanssonAlwaysAller MediaOTW

28 procent av kvinnorna mellan 12 och 30 har dåligt självförtroende, det enligt en läsarundersökning från Aller Media. För att få bukt med problemet och komma närmare sina läsare lanserar nu Aller Media i samarbete med Always initiativet #alwaysconfident.

– Vi på Always letar hela tiden efter nya kreativa grepp att möta vår målgrupp och skapa innehåll som engagerar och berör. Resultatet i den undersökning vi lät göra tillsammans med Baaam och FRIDA ger en ganska dyster bild av unga tjejers situation. Det känns otroligt viktigt och bra att vi tillsammans med Aller Media nu gör ett initiativ som har ambition att faktiskt bidra till förändring, Cecilia Finell, Assistant Brand Manager på Always.

Huvuddelen av kampanjen består av en webbserie där profilerna Kakan Hermansson, Salem Indrias, Ida Warg och Ellinor Bjurström tillsammans med en rad experter kommer diskutera de bakomliggande faktorerna till varför unga kvinnor har så dåligt självförtroende. Initiativet är framtaget genom ett samarbete mellan Always, Aller Medias creative studio, OTW, Carat och MSL.

– Att få teama upp med Always för att hitta nya engagerande sätt att nå deras målgrupp är ett drömuppdrag för oss på Aller media. Här har vi verkligen fått möjlighet att använda vår bredd - allt från kreativ och konceptuell förmåga hos vår Creative Studio och OTW, kunskapen om unga tjejer och deras situation som finns via Baaam, FRIDA och våra influencers till kanalerna för att nå ut till dem. Vi är väldigt stolta över resultatet och hoppas verkligen att det kan stötta och peppa unga tjejer. Det är verkligen hög tid att dessa frågor tas på allvar, säger Malin Karlunden, kreativ chef på Creative Studio, Aller media.

Kampanjen kommer att synas i Baaams och FRIDAS kanaler mellan oktober och mars.

Arbetsgrupp:

Always:

Cecilia Finell, Assistant Brand Manager

Aller media

Tove Åsell, Project leader

Malin Karlunden, Head of Creative

Ida Antebro, Head of influencer marketing

Jenny Thorell, Commercial editor

Cecilia Nordqvist, Production leader

Amanda Olvesten, Production leader

OTW:

Evelina Stucki, Head of concept

Mina Fagerfjäll, Producer

Elin Falck, Project leader

Carat:

Julia Bengtsson, Client Director 

Maria Korduner, Activation Manager 

Johan Axhamre, Digital planner 

MSL:

Ebba Carlsson, PR-Consultant/Account manager

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.