Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Content
Publicerad: 6 november 2019, 09:16
Ida Warg, Ellinor Bjurström, Kakan Hermansson och Salem Indrias.
I webbserien #alwaysconfident kommer Kakan Hermansson, Salem Indrias Ida Warg och Ellinor Bjurström att diskutera varför unga kvinnor har dåligt självförtroende.
28 procent av kvinnorna mellan 12 och 30 har dåligt självförtroende, det enligt en läsarundersökning från Aller Media. För att få bukt med problemet och komma närmare sina läsare lanserar nu Aller Media i samarbete med Always initiativet #alwaysconfident.
– Vi på Always letar hela tiden efter nya kreativa grepp att möta vår målgrupp och skapa innehåll som engagerar och berör. Resultatet i den undersökning vi lät göra tillsammans med Baaam och FRIDA ger en ganska dyster bild av unga tjejers situation. Det känns otroligt viktigt och bra att vi tillsammans med Aller Media nu gör ett initiativ som har ambition att faktiskt bidra till förändring, Cecilia Finell, Assistant Brand Manager på Always.
Huvuddelen av kampanjen består av en webbserie där profilerna Kakan Hermansson, Salem Indrias, Ida Warg och Ellinor Bjurström tillsammans med en rad experter kommer diskutera de bakomliggande faktorerna till varför unga kvinnor har så dåligt självförtroende. Initiativet är framtaget genom ett samarbete mellan Always, Aller Medias creative studio, OTW, Carat och MSL.
– Att få teama upp med Always för att hitta nya engagerande sätt att nå deras målgrupp är ett drömuppdrag för oss på Aller media. Här har vi verkligen fått möjlighet att använda vår bredd - allt från kreativ och konceptuell förmåga hos vår Creative Studio och OTW, kunskapen om unga tjejer och deras situation som finns via Baaam, FRIDA och våra influencers till kanalerna för att nå ut till dem. Vi är väldigt stolta över resultatet och hoppas verkligen att det kan stötta och peppa unga tjejer. Det är verkligen hög tid att dessa frågor tas på allvar, säger Malin Karlunden, kreativ chef på Creative Studio, Aller media.
Kampanjen kommer att synas i Baaams och FRIDAS kanaler mellan oktober och mars.
Arbetsgrupp:
Always:
Cecilia Finell, Assistant Brand Manager
Aller media
Tove Åsell, Project leader
Malin Karlunden, Head of Creative
Ida Antebro, Head of influencer marketing
Jenny Thorell, Commercial editor
Cecilia Nordqvist, Production leader
Amanda Olvesten, Production leader
OTW:
Evelina Stucki, Head of concept
Mina Fagerfjäll, Producer
Elin Falck, Project leader
Carat:
Julia Bengtsson, Client Director
Maria Korduner, Activation Manager
Johan Axhamre, Digital planner
MSL:
Ebba Carlsson, PR-Consultant/Account manager
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.