Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content

Eldsjälsgalan styrde om i rekordtakt – ersatte galan med studioprogram

Publicerad: 16 Mars 2020, 09:56

Skidprofilerna Emil Jönsson och Anna Haag tillsammans med Årets eldsjäl Sofia Nybom.

Det tog bara två dagar för Eldsjälsgalan att ställa om och ta fram ett nytt studioprogram, en ny printbilaga och anpassad marknadsföring.


Ämnen i artikeln:

CoronavirusetBonnier News

Coronavirusets spridning har fått en enorm påverkan på kommunikations- och marknadsföringsbranschen. Annonsörer ställer in sina kampanjer och både marknadsavdelningar och byråer väntar på hur situationen utvecklas. Den del av branschen som drabbas hårdast är eventbranschen, en bransch som fått ställa in majoriteten av sina aktiviteter.

I torsdags var det tänkt att Folkspel skulle anordna ”Eldsjälsgalan” på Berns i Stockholm. Under galan skulle Folkspel dela ut priser i kategorierna inkludering, hälsa, ledare, och Årets idrottsförening. Under tisdagen fattade de dock beslut om att galan skulle ställas in.

På onsdagsförmiddagen hade dock ett nytt beslut fattats, istället för en gala skulle Folkspel i samarbete med Bonnier news brand studio göra en studiosändning av galan. Åtta timmar efter att det nya beslutet fattades hade de satt körschemat, bokat in gäster, satt en ny studiodesign och gjort reportage med vinnaren av Årets eldsjäl.

– Det är så häftigt att se vad man kan göra när alla jobbar tillsammans mot ett gemensamt mål. Att vi på den här korta tiden lyckades omvandla en fullskalig galaproduktion till en studioinspelning med programledare, gäster, inslag och all annan logistik som hör en TV-inspelning till är helt otroligt. Vi gick från ingenting till att ha en färdigproducerad studiogala på mindre än 48 timmar. Vi klarade det då vi gjorde det tillsammans. Ingen gav upp utan alla såg bara nya möjligheter och nya vägar framåt. Alla bidrog, alla gav allt, alla överlevererade. Ett dreamteam och jag är sjukt stolt, säger Johanna Ekelund, senior produktionsledare på Bonnier News Brand Studio, i ett pressmeddelande.

– Från att vi ena sekunden kände så stor besvikelse gick vi samman och gjorde något helt nytt och unikt. Att vi lyckats med detta beror på det förtroende som vi har för Bonnier News Brand Studio och Expressen. Vi har samarbetat i fyra år och vi litar fullt ut på varandra, vilket betyder att vi har korta beslutsvägar och kan agera snabbt när det behövs, säger Carina Olofsson, ansvarig för Eldsjälsgalan och Årets Eldsjäl på Folkspel.

Fotnot: Bonnier news brand studio ägs precis som Resumé av Bonnier.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

CoronavirusetBonnier News

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.