Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content

Samsung och Nisse Hallberg utforskar det smarta hemmet i ny Youtube-serie

Publicerad: 4 November 2020, 10:15

I fyra avsnitt kommer komikern Nisse Hallberg tillsammans med inbjudna experter inom matlagning, filmskapande och inredning testa hur innovativ teknik för hemmet kan göra livet både enklare och roligare. Wenderfalck ligger bakom Samsungs programserie.


Ämnen i artikeln:

SamsungWenderfalck

Samsung lanserar i dag en ny Youtube-serie där komikern Nisse Hallberg flyttar in i en lägenhet belamrad med innovativ teknik och uppkopplade produkter från Samsungs koncept ”Connected Living” kombinerat med massor av andra smarta produkter. Tillsammans med experter, undersöker han hur ett uppkopplat hem kan göra vardagen enklare.

– Inte för att skryta men jag skulle absolut säga att jag är lite av en trendkännare och brukar vara up to date med det mesta. Jag var till exempel först i Stockholm med Dalgona-kaffe, men det smarta hemmet har jag fortfarande inte riktigt tagit till mig ännu. Men jag ser mycket fram emot att testa och skulle ljuga om jag sa att jag inte behövde lite hjälp på traven för en enklare vardag, säger Nisse Hallberg i en kommentar.

Bland gästerna hittar vi bland annat den finske stjärnkocken Tommi Tuominen, som tillsammans med Nisse ska utforska hur innovativ teknik kan hjälpa till att göra hemmamiddagen enklare. Den norske filmskaparen Nikolai Schirmer, hjälper Nisse skapa engagerande innehåll med hjälp av smart teknik.

Danska arkitekten och programledaren Frederikke Aagaard, som är specialiserad på inredning och beteendedesign, delar med sig av sina bästa tips för hur man gör så att tekniken blir en naturlig del av hemmet.

– Med vår nya serie vill vi inspirera till ett smartare och mer uppkopplat liv. Vi vill visa att det smarta hemmet inte är komplicerat och att vår innovativa teknik inom Connected Living inte bara gör vardagen enklare utan också mycket roligare, säger Jenny Fisher Toivo Marknadsdirektör för consumer electronics och corporate marketing på Samsung i en kommenar

Arbetsgrupp

Samsung: 

Sara Petersen, brand & partnerships project manager

Serena Hansson, marketing project manager

Jenny Fisher Toivo, marketing director, consumer electronics & corporate marketing

Wenderfalck: 

Kundansvarig: Peter Andersson 

Projektledare: Sofia Lundh 

Creative director: Petter Rudwall

Creative lead: Adam Radi 

Produktionsledare: Fredrik Karlsson, Sofia Göthlin 

PR: Joel Karlsson, David Furberg 

Splay: 

Regi: Johan Grundén

Client Manager: Jesper Borg

Executive Producer: André Von Grothusen Projektledare: Sussie Viklund

Post: Erika Nilsson, Joel Apelqvist, Felix Ahlberg

Fotograf: Jonathan Foster

Ljud: David Ledan

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

SamsungWenderfalck

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.