Content
Swedish Content Agencies kan slås samman med Komm – har tappat hälften av medlemmarna
Publicerad: 23 september 2021, 13:56
I den pågående branschglidningen har Swedish Content Agencies tappat hälften av sina medlemmar under en femårsperiod. Just nu för organisationen en dialog med contentbyråerna om ett eventuellt samgående med Sveriges kommunikationsbyråer, Komm. ”Content är hetare än någonsin, men marknaden vill ha mer av våra byråer”, säger ordföranden Jonas Nilsson till Resumé.
På fem år har Swedish Content halverat antalet medlemmar, i dag är de 20till antalet. I samband med att branschorganisationens tidigare vd Mikaela Pålsson lämnade tidigare i år skapades ett
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.