Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Content

Tre släpper corona-kokbok till medarbetarna

Publicerad: 15 december 2020, 09:34

I syfte att inspirera de anställda att fortsätta laga mat under pandemin har Tre tagit fram kokboken Très Bon som innehåller medarbetarnas bästa recept från pandemiåret bland annat vd:n Haval van Drumpts utmanarburgare.


Ämnen i artikeln:

TreEmployer Branding

Très Bon innehåller nyttiga och goda rätter. Bland recepten finns bland annat ”Tredje generationens finska laxsoppa” av kundansvarig Zarita Esteka, ”Familjens senapspasta – älskad av många, godkänd av en” av produktionsledare Camilla Porath samt vd Haval van Drumpts utmanarburgare Haval & Co.

– Vi insåg i somras att det är svårt att variera sig och äta bra under pandemin. När vi bad alla medarbetare att dela med sig av sina bästa recept så fullkomligt forsade det in matinspiration. Vår förhoppning är att kokboken ska bidra till ännu mer närhet mellan alla treor. Très Bon är präglad av all den mångfald, omtanke och kreativitet som Tre står för, säger Mårten Lundberg, kommunikationsdirektör på Tre Sverige i en kommentar.

Kokboken är en i raden av aktiviteter som Tre har genomfört för att hålla medarbetarna motiverade under ett år med distansarbete.

– När coronalåset hänger tungt på porten har vi framför allt försökt återskapat den energi och känsla som 3Huset tidigare gav. Vårt Instagram-konto livetpåtre för medarbetare har blivit en viktig kanal för sammanhållande och peppande kommunikation med en rad olika aktiviteter, kommenterar Lisa Eriksson, ansvarig för internkommunikation på Tre.

Aktiviteterna sträcker sig från dagliga lunchquiz, lunchroulett och gemensamma Spotifylistor till julkalender, appen 3Puls som inspirerar till mer motion tillsammans och ”Run like Tom Cruise” – loppet där medarbetarna tävlar samtidigt mot varandra, men var och en för sig.

– För oss på Tre har det varit viktigt att trots kris och en helt ny arbetssituation behålla vår identitet i vår kommunikation. Det är äkta, personligt, varmt och roligt. Tung kriskommunikation och peppande, skön och sammanhållande kommunikation utesluter inte varandra, tvärtom. I oroliga tider känns det alltid lite lättare om man får något att le åt. Tre är Tre även under en pandemi, säger Lisa Eriksson i en kommentar. 

Alla medarbetare på Tre som vill ha kokboken får den hemlevererad till jul, hittills har den beställts av över 500 treor. Och när personalmatsalen i 3Huset öppnar igen kommer köket att servera ett urval av boken under en vecka.

Koncept och design är framtaget av Tres inhousebyrå Creative Agency i samarbete med illustratören Kajsa Råsten, som tidigare har arbetat på Tre.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

TreEmployer Branding

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.