Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag04.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content

Volkswagen gömmer showroom i svenska skogarna – ger bort bil till den som hittar

Publicerad: 3 Januari 2020, 08:04

Nord DDB har skapat ”The No Show Room” – Sveriges mest otillgängliga showroom .


Ämnen i artikeln:

Nord DDBVolkswagen

Det showroom som Volkswagen har installerat är svårt att hitta, svårt att ta sig till, men enkelt att köra från. Och i den jakt som bilmärket nu utlyser får den hittar showroomet en ny Passat Alltrack 4MOTION (som har ett värde på 387 600 kronor). Tävlingen att nå först fram till The No Show Room och bilen startade i går den 2 januari. De som deltar i tävlingen får  showroomets koordinater, genom att lösa ledtrådar som dyker upp på olika ställen fram till 21 januari.

Jakten på the No Show Room sker i samband med Volkswagens sponsorskap av det svenska skidlandslaget och marknadsförs bland annat genom filmer i tv där vi bland annat ser Charlotte Kalla och Frida Karlsson passerar showroomet. Kampanjen tas också ut genom sociala medier, print och digitala ytor.

–Skidlandslaget hade fördelar när det gällde att ta sig till showroomet i reklamfilmerna, då terrängen dit inte är den enklaste. Men för den lyckliga vinnaren i tävlingen blir det inte heller några problem att köra därifrån. Våra bilar är anpassade för svensk vinter. Redan innan tävlingen drog igång hade vi 4000 personer som signat upp sig om att få påminnelse om när jakten startar säger, Sara Brunfelter, Content Manager från Volkswagen Sverige.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nord DDBVolkswagen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.