Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Data

Ångest, drömmar och belöning: Så jobbar datadrivna startups för att förstå det mänskliga beteendet

Publicerad: 22 Maj 2020, 07:38

(Ur arkivet) När många tror att marknadsföring handlar om data inser andra att det är människors drivkrafter som är avgörande. Och nu kommer allt fler företag som bygger hela sin affärsidé på våra känslor.


Ämnen i artikeln:

StartupsBeteendevetenskap

Det är lätt att göra misstaget att förknippa startupföretag med teknik. Visserligen möjliggör ny teknik startupföretag, men det betyder inte att tekniken i sig är avgörande. Tvärtom.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

StartupsBeteendevetenskap

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.