Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Data
Publicerad: 11 September 2020, 09:19
Gruppen består av ledande profiler från hela den digitala annonskedjan.
Ämnen i artikeln:
IABGenom en rad förändringar från både offentligt och privat håll lever vi nu i en värld där en tredjepart inte längre får samla in data om ett bolags kunder. Förändringen har inneburit ett ytterligare fokus på förstahandsdata. För att den svenska marknadsföringsbranschen ska röra sig framåt på rätt sätt väljer branschorganisationen IAB nu att sätta ihop ”The Post Third-Party Cookie Task Force”. Gruppen ska se till att Sverige inte bara följer internationella regler och initiativ utan även tar en aktiv roll i utvecklingen. Gruppen består av ledande personer från alltifrån publicister, annonsörer, mediebolag till adtech-sidan.
– Utfasningen av cookies från tredje-part kommer att medföra grundläggande förändringar i vår bransch, vilket skapar nya möjligheter och utmaningar. Hur förberedd är vi för dessa förändringar? Och vilken inverkan vi tror att den kommer att ha på målgruppsanpassning, mätning, verifiering och totala investeringar? Det är det vi nu ska försöka hitta svar på, säger Charlotte Thür, vd på IAB Sverige.
Jonathan Zetterberg – Samsung, Lisa Blom/Tomas Viksten – Google, Anna Erlandsson – Facebook,
Rickard Nordberg – Yield Optimisers, Mats Ståhl – PlayAd, Chris Grenö/Sassy Ferreira Berild
– Adlede, Patrik Skogsfors – Mediacom, Dilem Güler – Bonnier News, Fredrik Johansson – Live
Wrapped, Sofi Cederlöf – Flygresor.se, Sara Krantz – Nordic Morning, Oscar Larsson – GroupM,
Fredrik Strauss – Bisnode, Marcus Johansson – Bidtheatre, Jennifer Holmberg – Schibsted, Sofia
Westadius – Carat, Björn Karlström – Bannerflow, Filip Grimborg – Pubmatic, Peter Andersson
– Kantar Sifo/Comscore, Martin Andersson – AdForm, Anders Uhlin – QuantCast, Tobias Eidem –
Dimention46 och Jonas Lidén – DNA Fusion.
Ämnen i artikeln:
IAB