Kampanj
Sveriges största dagstidning Dagens Nyheter tagit fram kampanjen ”För en upplyst värld”. Initiativet ska lyfta betydelsen av fri journalistik. Kampanjen har letts av Dagens Nyheter och tagits fram i samarbete med Nord DDB.
Kampanj
M&M gjorde varumärkets maskotar mer inkluderande och fick konservativa debattörer att rasa. Inför stundande Super Bowl backar varumärket och byter ut figurerna mot skådespelaren Maya Rudolph.
Kampanj
Konsertarrangörerna Live Nation och Luger släpper tillsammans en ny typ av biljett – en skrapbiljett som ger en slumpmässig konsertupplevelse. Bakom idén ligger Forsman & Bodenfors.
Kampanj
Ostskivor. En bit gurka – eller nej förresten. Men ett glas Oboy. Så kan det se ut när en helt vanlig macka skapas, och det är just det som är i fokus i Polarbröds nya reklamkoncept. I en blinking till Masterchef-världen vill man hylla det enklaste i vardagen.
Kampanj
Sju procent av Sveriges elever är utsatta för så allvarligt fysiskt våld i skolan att de behövt uppsöka vård visar ny undersökning från Friends. ”Läget i svensk skola är mycket allvarligt”, säger Friends generalsekreterare Maja Frankel.