Kampanj
”2003 ringde” – efter 20 år firar Tre med Tiktok-kampanj
Publicerad: 12 maj 2023, 07:30
Det har hänt en del på tjugo år.
Foto: BCW
Det är 20 år sedan som Tre lanserades i Sverige. Det firar operatören med en nostalgisk kampanj av pr-byrån BCW.
Ämnen i artikeln:
TreBurson Cohn & WolfeMediebranschenFilmMediaMedierKampanjPR-kampanjReklamkampanjReklamFör 20 år sedan dök Tre upp som en utmanare och tog plats på den svenska telekomkartan. Två decennier senare är de en central del av Sveriges telekominfrastruktur och den snabbast växande mobiloperatören i Sverige.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
I samband med firandet rullar en sociala medier-kampanj igång med konceptet ”2003 ringde”. I en serie om 10 filmer uppmärksammar Tre mobilrelaterade beteenden från det tidiga 00-talet med en stor dos nostalgi och igenkänningshumor. Kampanjen är framtagen tillsammans med Tres kommunikationsbyrå BCW. Huvudkanal är TikTok men filmerna kommer även att synas på Instagram.
– Nostalgi i allmänhet och 00-talet i synnerhet är starka trender på TikTok. Med avstamp i detta såg vi tillfälle att både stärka vår närvaro på plattformen och med glimten i ögat lyfta fram vilken resa både vi som företag och mobiltelefoni i stort har gjort på dessa 20 år, säger Mattias Liverbro, content specialist på Tre Sverige, i ett pressmeddelande.
Kund: Tre Sverige
Byrå: BCW
Produktionsbolag: Honst