Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

2022 låter som 1984 i Storytels kampanj

Publicerad: 17 augusti 2022, 11:42

I B-Reels globala kampanj för Storytels ‘2022 sounds like 1984’, lyfter det svenska ljudboksbolaget sin senaste ljudupplevelse, en remake av George Orwells klassiska roman 1984, den här gången gjord för 2022.


Ämnen i artikeln:

B-ReelStorytel

Kampanjen tar avstamp i dagens samhälle – där massövervakning, alternativa fakta, cancelkultur och mediacensur i hög grad är omdebatterade samhällsfenomen.

– Tiden vi lever i liknar på många sätt det Orwell förutspådde i ‘1984.’ När du märker vad som händer runt om i världen börjar allt falla på plats. 2022 låter verkligen som 1984 och vi hoppas att med den här kampanjen få fler att lyssna och reflektera själva, säger Zack McDonald, executive creative director på B-Reel i en kommentar.  

Insikten om likheterna mellan världen i Orwells dystopiska fiktion och vår nuvarande verklighet är kärnan i det kreativa konceptet. En bärande del i kampanjen är också ekvationen, 1+9+8+4=22. I kampanjfilmen tar Storytel publiken in i George Orwells dystopiska värld, anpassad för 2022, med inslag av drönare och scener av krig och förstörelse. 

– Med den här kampanjen bryter vi ny mark i vår kategori, samtidigt som den adderar mer kreativitet i varumärket Storytel. Vi är glada över att tillsammans med B-Reel nu kunna uppmärksamma vår twist på detta klassiska verk, i form av en ny och kraftfull ljudupplevelse, säger Tobias Clewemar, Head of Marketing Creative på Storytel. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

B-Reel

Zack McDonald, ECD

Christian Poppius, Creative Director

Afshin Moeini, Creative Director

Oskar Engman, Jr Copywriter

Mia Petersen, Jr Creative

Mike Dinesen Petersen, Jr Creative

Gustav Stockman, Design Director

Sofi Faxling, Designer

Lisa Nyberg, Jr Designer

Peter Holtze, Motion Designer

Andreas Godwin, Sr Motion Designer

Andrea Dahlbäck, Sr Strategist

Maja Beckman, Group Brand Director

Ewa Staël von Holstein, Sr Brand Manager

Eric Ståhl, Jr Brand Manager

Mei Li Heman, Sr Producer


Tarot Pictures

Tarot Pictures, Production Company

Daniel Eskils, Director

Charlotte Hurtig, Producer

Arvid Kornstrand, DoP

Anna Lu Ingvarsson, Set Designer

Fredrik Åkerström, Editor

Simma Lugnt

Simma Lugnt, Development Team


Storytel

Tobias Clewemar, Head of Marketing Creative

Magdalena Asplund, Global Campaign Manager

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

B-ReelStorytel

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.