Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

24Storage vill nå trångbodda kattägare med hjälp av ”catfluencers”

Publicerad: 12 Februari 2020, 08:45

De första katterna som har fått testa ”The Cat Flat” är några av Sveriges största catfluencers: Prime och Raven som har 138 000 följare på Instagram. Se filmen nedan.

Foto: Skärmdump

I samarbete med en kattpsykolog och en inredningsarkitekt har 24Storage tagit fram en möbel som är utvecklad med kattens behov i centrum. I reklamfilmen medverkar två av Sveriges största ”catfluencers” Prime och Raven.


Ämnen i artikeln:

PostKampanj

Allt fler svenskar är trångbodda och nyproducerade bostäder saknar ofta förvaringsmöjligheter som källar- eller vindsförråd. Self storage-aktören 24Storage lanserade i höstas konceptet ”Ett större liv” med vilket man vill inspirera människor att ifrågasätta hur vi nyttjar våra hem: som förvaring av saker vi inte använder eller som en plats för det vi faktiskt bryr oss om?

Trångboddheten påverkar inte bara människor, utan också katter som får sämre möjlighet till att klättra, klösa och spana i små lägenheter och hus. Det andra uttaget av ”Ett större liv” riktar sig till Sveriges 1,5 miljoner katter och deras ägare. För att inspirera fler till att ge plats för det som är viktigt i livet har 24Storage tillsammans kattpsykologen Susanne Hellman Holmström och inredningsarkitekten Eleonor Moschevitz med skapat ”The Cat Flat”, en möbel utvecklad med kattens behov i centrum men som inte kompromissar med designen. 

Kampanjen är skapad av 24Storage huvudbyrå POST och lanseras i samband med Stockholm Design Week. De första katterna som har fått testa The Cat Flat är några av Sveriges största catfluencers; Prime och Raven som har 138 000 följare på Instagram. 

– I det här fallet ville vi hjälpa kattägare som vill det bästa för sina husdjur, samtidigt som de uppskattar färg och form. ”The Cat Flat” kan vara den första möbeln som uppfyller kattens alla behov utan att det gör ont att titta på den, säger Viktor Bolin, creative director på POST, i ett pressmeddelande. 

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp:

24Storage

Gabriel Bergqvist, Head of Brand and Business Development

Rebecca Lagerberg, Customer Experience Manager

Markus Kvarnvik, Online Marketing Manager

 

POST

Viktor Bolin, Creative Director

Nicole Ostash, Art Director

Amanda Fogelin, Copywriter

Viktoria Löwkrantz, PR Creative

Henrik Haegermark, Account Director

Patrik Sundberg, Account Manager

 

Produktionsbolag

Ateljé Sthlm

 

Fotograf

Henrik Nero

 

Catfluencers

Prime och Raven

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

PostKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.