Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanj

30 profiler åker pariserhjul i ny kampanj för SVT Play

Publicerad: 6 December 2019, 12:57

Med den nya kampanjfilmen ”Pariserhjulet” vill SVT Play lyfta fram sitt profilgalleri och innehållsbredd. Som hjälp tar man inte mindre än 30 profiler som alla representerar olika genrer och innehåll.


Ämnen i artikeln:

Fredrik SkavlanSVT PlayKampanjChrister Mellstrand

”Pariserhjulet” öppnar på ett nöjesfält, där ett par ungar löser biljett till ett pariserhjul med den klassiska Bolibompadraken som biljettförsäljare. Tittaren får sedan följa med upp i pariserhjulet, där skådespelare från hyllade ”Vår tid är nu” och ”Bonusfamiljen” dyker upp, tillsammans med SVT-profiler som Lars Lerin, Skavlan, Keyyo och Anna Hedenmo.

Syftet med filmen är att på ett ”lekfullt och annorlunda sätt” visa på SVT Plays profilgalleri och innehållsbredd. 

Idén är sprungen ur ett konceptuellt ramverk som SVT kontinuerligt har jobbat med under en längre tid.

LÄS MER: ”SVT:s marknadschef tog revansch på alla som tvivlade”

– För flera år sedan tog vi fram konceptet Mer innehåll, mer Play, där ordet ”innehåll” har kunnat varieras med allt i från ”Drama” och ”Musik” till ”Fotbollsfrossa” och ”Keft”. En lång rad trailers har producerats under åren. Men med Pariserhjulet skapar vi nu ett crescendo där vi bjuder på ett fyrverkeri av kända ansikten och där vi hör deras egna röster berätta om SVT Plays erbjudande, säger Christer Mellstrand, marknadschef på SVT, i ett pressmeddelande.

Förutom att visas i SVT kommer kampanjen även gå på bio.

 

Arbetsgrupp

Kreatör/Manus: Leo Dahlin

Exekutiv producent SVT: Jean-Francois Bonis

Produktionsledare: Maj Wänstrand & Catharina Leijonhuvud

Produktionsbolag: Giants & Toys

Producent: Henning Cronheim

Regissör: Traktor

DoP: John Strand

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.