Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 6 december 2019, 12:57
Med den nya kampanjfilmen ”Pariserhjulet” vill SVT Play lyfta fram sitt profilgalleri och innehållsbredd. Som hjälp tar man inte mindre än 30 profiler som alla representerar olika genrer och innehåll.
”Pariserhjulet” öppnar på ett nöjesfält, där ett par ungar löser biljett till ett pariserhjul med den klassiska Bolibompadraken som biljettförsäljare. Tittaren får sedan följa med upp i pariserhjulet, där skådespelare från hyllade ”Vår tid är nu” och ”Bonusfamiljen” dyker upp, tillsammans med SVT-profiler som Lars Lerin, Skavlan, Keyyo och Anna Hedenmo.
Syftet med filmen är att på ett ”lekfullt och annorlunda sätt” visa på SVT Plays profilgalleri och innehållsbredd.
Idén är sprungen ur ett konceptuellt ramverk som SVT kontinuerligt har jobbat med under en längre tid.
LÄS MER: ”SVT:s marknadschef tog revansch på alla som tvivlade”
– För flera år sedan tog vi fram konceptet Mer innehåll, mer Play, där ordet ”innehåll” har kunnat varieras med allt i från ”Drama” och ”Musik” till ”Fotbollsfrossa” och ”Keft”. En lång rad trailers har producerats under åren. Men med Pariserhjulet skapar vi nu ett crescendo där vi bjuder på ett fyrverkeri av kända ansikten och där vi hör deras egna röster berätta om SVT Plays erbjudande, säger Christer Mellstrand, marknadschef på SVT, i ett pressmeddelande.
Förutom att visas i SVT kommer kampanjen även gå på bio.
Kreatör/Manus: Leo Dahlin
Exekutiv producent SVT: Jean-Francois Bonis
Produktionsledare: Maj Wänstrand & Catharina Leijonhuvud
Produktionsbolag: Giants & Toys
Producent: Henning Cronheim
Regissör: Traktor
DoP: John Strand